Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Roel Swieringa en Gaspard Jaspars van Showroommodellen.nl:

'Al meer dan 10.000 showroommodellen verkocht in amper twee jaar tijd'

In amper twee jaar tijd is showroommodellen.nl gegroeid tot een grote verzamelplaats voor showroommodellen. Het bedrijf is een uitkomst voor retailers die hun designmeubelen snel willen verkopen. Inmiddels zijn er zelfs al meer dan 10.000 showroommodellen verkocht. Deze groei gebeurde allemaal in een interessante periode van lockdowns en dalend consumenten vertrouwen. Om de balans op te maken nemen Roel Swieringa (CEO) en Gaspard Jaspars (COO) van Showroommodellen.nl het woord.



3500 designmeubelen direct beschikbaar
Momenteel staan er 3500 designmeubelen van verschillende merken online. Meubels afkomstig uit meer dan 100 aangesloten meubelwinkels uit Nederland en België. Voor het einde van het jaar zal dit aantal meubelen stijgen naar 5000. 

“We zorgen ervoor dat showroommeubels een kans krijgen om een interieur op te fleuren en helpen daarmee de retailer en producent”, aldus Roel. Door middel van koppelingen en een innovatief eigen systeem wordt het voor de retailer eenvoudig gemaakt om meubels online te plaatsen. “Met een paar klikken staat een meubel live en kan het zo bekeken worden door de meer dan 100.000 consumenten, die ons platform maandelijks bezoeken.”
­
Het grootse deel van de showroommodellen wordt via onze online shop verkocht. Mocht er nog twijfel zijn dan kan de consument via het platform eenvoudig een bezichtiging inplannen of een vraag stellen die wordt beantwoordt door onze eigen servicedienst. “Dit zorgt ervoor dat we al behoorlijk wat vragen voor de retailer afvangen”, aldus Gaspard. “Maar je bent ook direct aan de bal, je weet precies welke vragen er spelen. Daardoor voeren we continu conversie verhogende verbeteringen door. Daarnaast is de vragensteller vaak een serieuze lead en komen hier behoorlijk wat verkopen uit voort.”

Een van die conversieverbeteringen is het digitaal in contact kunnen brengen van de consument met de verkoper in de showroom. Dit was een wens vanuit veel consumenten. “Consumenten waarderen deze mogelijkheid vanwege bespaarde reistijd en brandstofkosten, mede omdat onze verkooppartners zich door heel Nederland en België bevinden. We zien dat vooral ten tijde van de lockdowns het videobellen steeds meer gemeengoed is geworden. Wij zijn er trots op, dat we met dergelijke verbeteringen de conversie voor onze partners continu verhogen."

Meer informatie:
Showroommodellen.nl
www.showroommodellen.nl

Publicatiedatum: