'Producten combineren traditie en moderniteit'

KWC presenteert kraaniconen met nieuwe look

KWC Group AG, fabrikant van kranen en alles omvattende sanitaire systeem-oplossingen uit Zwitserland, zet een nieuwe koers uit voor de toekomst. Dit weerspiegelt zich in een nieuwe beeldspraak waarmee zij haar iconen uit haar brede productassortiment presenteert. In het kader van het rebranding-proces, dat qua corporate design werd gerealiseerd samen met Strichpunkt uit Stuttgart, worden de highlights uit de assortimenten "KWC Home" en "KWC Professional" in een moderne en gecultiveerde scène geplaatst. Hierin speelt de functionaliteit naast hoge productkwaliteit en precisie een vooraanstaande rol in het algehele vormgevingstraject.

De nieuwe visuele taal komt tegemoet aan de wensen van een veeleisende doelgroep om kranen en systemen met functionaliteit voor uiteenlopende behoeften adequaat te presenteren. De heldere ontwerptaal onderstreept het verlangen naar klassieke en nieuwe producten die traditie en moderniteit combineren. Het doel is om de claim van KWC "uit pure overtuiging" visueel te onderbouwen. Dit gebeurt met protagonisten in de privésfeer, in hun eigen woning. Voor een professionele toepassing vindt de fotografie, bijvoorbeeld, plaats met een binnenhuisarchitect, een kok of ook balletstudenten. Het nieuwe fotomateriaal wordt in september 2022 voor het eerst tijdens de keukenbeurs area30 in Löhne gebruikt.

KWC kijkt terug op een lange traditie van bijzondere kranen met uiteenlopende eigenschappen op het gebied van functionaliteit, innovatie en design. Veel iconische producten zijn in het designbureau NOA uit Aken ontstaan. De fotocampagne werd bedacht en gerealiseerd door het adviesbureau tkhd uit München.

KWC ERA is een minimalistische kraan waarvan de vorm doet denken aan een waterstraal die omhoog geschoten wordt en door de zwaartekracht met een parab olische curve terugvalt. Als het water stroomt, vormen de boog van roestvrij staal en het water een gesloten en hoog esthetische sculptuur. KWC ERA verbindt het wezenlijke met maximale performance.

KWC KIO schrijft de geschiedenis van iconische kranen in combinatie met smart techniek. Bijvoorbeeld: de automatische uitschakeling na vijf minuten is een duurzame functie, met gezondheid wordt rekening gehouden door middel van de hygiënische spoeling, en tevens is de bediening met één hand hygiënisch en tegelijkertijd eenvoudig. Bovendien heeft KWC KIO een unieke bouw. Een unibody met een homogeen geïntegreerde functionele kop: een intelligent en uitneembaar element met twee waterfuncties, straal en douche, en een digitaal gestuurd touch-display voor de bediening met één hand. Het productdesign is zeer uitgesproken, mede dankzij de lichtring die van kleur verandert en de temperatuur van het water aangeeft. KWC KIO staat voor de thema's van KWC voor de toekomst: iconisch design, performance, duurzaamheid en smartness.

KWC ZOE is een bijzondere sculptuur waarvan de vorm al naargelang de positie van de gebruiker lijkt te veranderen. De bouw en het design creëren voortdurend nieuwe dynamische vormen wanneer de kraan wordt gedraaid: in de uitgangspositie een parabool die van een spiraal in een helix overgaat en aan de twisted-torso-architectuur van moderne skyscrapers is ontleend. Ze is bovendien een zeer functionele icoon voor de keukencounter met een overtreffende performance: de kraan bereikt tijdens het draaien elk bereik van de spoelbak en met gebruik van het uitneembare element zelfs een groter bereik op de counter. Het geïntegreerde licht ondersteunt het werken in de keuken en maakt tijdens de schemering en 's avonds van KWC ZOE een lichtobject.

Meer informatie;
KWC Group
www.kwc.ch


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven