Als onderdeel van de Ocean Shipping Reform Act die eerder deze zomer in de wet is opgenomen, heeft de Federal Maritime Commission criteria opgesteld voor zeevervoerders die diensten weigeren.
Volgens de nieuwe regel moeten vervoerders bewijzen dat hun weigering om te handelen of te onderhandelen over scheepsruimte niet "onredelijk" was. Voorheen lag de bewijslast bij de verlader.
De FMC zal per geval bepalen wat een "onredelijke" weigering is. De regel stelt dat een verlader te goeder trouw moet handelen en een inspanning moet hebben geleverd van "iets meer dan één communicatie zonder antwoord".
Foto ter illustratie: © Pichaya P | Dreamstime
"Bij de analyse wordt nagegaan of de zeevervoerder op zijn beurt te goeder trouw rekening heeft gehouden met de onderhandelingspogingen van een partij", schreef de FMC. "De weigering van een vervoerder om te onderhandelen is alleen een overtreding als deze onredelijk is."
De FMC vraagt het publiek om commentaar op de nieuwe regel vanaf 13 september. Zij hoopt duidelijker te definiëren wat een onredelijke weigering is.
"Amerikaanse exporteurs hebben onze volledige steun en inzet nodig om een zeetransportsysteem te bevorderen dat de groei van de Amerikaanse export en de ontwikkeling van Amerikaanse banen ondersteunt," aldus FMC-commissarissen Max Vekich en Carl Bentzel in een verklaring. "We moeten alles in het werk stellen om deze missie te vervullen."
Bekijk het officiële document hier.
Bron: furnituretoday.com