Matrassenfabrikant Emma – The Sleep Company begint het jaar goed. Het heeft een omzetstijging gerealiseerd van 33% in de eerste helft van het jaar. De halfjaaromzet steeg naar EUR 386 miljoen (eerste helft 2021: EUR 291 miljoen). Voor 2022 verwacht het merk een jaaromzet van minstens 800 miljoen euro.
“We kunnen niet gelukkiger zijn met onze prestaties tot nu toe in 2022. Zelfs in dit moeilijke economische klimaat, waarin het bedrijfsvolume in onze branche in veel landen met ongeveer 30 procent is gedaald, zijn we doorgegaan met het vergroten van onze winstgevendheid. Dit jaar zullen we naar verwachting een recordomzet behalen van minimaal 800 miljoen euro. Vanaf de dag dat we werden opgericht, hebben we ons gefocust op het opzetten van een winstgevend en levensvatbaar bedrijfsmodel, en dit werpt nu zijn vruchten af”, zegt medeoprichter en CEO Dr. Dennis Schmoltzi.
Emma's expansie in meer dan 30 markten in de afgelopen jaren heeft bijgedragen aan de goede resultaten van het bedrijf in de eerste helft van het jaar. Het slaapmerk D2C kende een sterke groei in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en de regio Azië-Pacific. Zes van Emma's Europese markten lieten in de eerste helft van het jaar een groei van meer dan 40 procent optekenen: Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, Italië, Zweden en Polen. Vooral Oostenrijk kon groeien. Met een groeipercentage van 114 procent is Emma in Oostenrijk nu twee keer zo groot als in 2021, gemeten naar omzet. “Om te blijven groeien, zullen we blijven uitbreiden. De volgende stap is om in het vierde kwartaal van 2022 een kantoor in Boekarest te openen”, benadrukt medeoprichter en CEO Manuel Müller. “Onze uitbreiding naar de regio Azië-Pacific en Amerika was een belangrijke mijlpaal. Het laat duidelijk zien dat deze landen bijdragen aan de snelle groei van het bedrijf. Markten zoals de Filippijnen, Taiwan, Colombia en Canada zien de hoogste groeicijfers voor het bedrijf.”
Bron: Moebelkultur.