Velda slaat dit jaar Meubelbeurs Brussel over en richt pijlen op eigen huisshow

Op 3, 4, 5 en 6 oktober zet de familie Veldeman en alle medewerkers de deuren van hun showroom open voor hun jaarlijkse huisshow voor hun merk Velda. Klanten zakken van ver buiten de landsgrenzen af naar Oudsbergen om alle nieuwigheden te ontdekken. Deze editie zal des te belangrijker zijn: zo beslisten ze om dit jaar niet aanwezig te zijn op Meubelbeurs Brussel in november en dit met een gegronde reden.



Thuismatch in Limburg
In 2021 kreeg de Velda showroom een complete metamorfose door de introductie van de 4 Velda Moods. Deze Moods (Essential, Icon, Sense en Omni) dienen om een duidelijke structuur in hun collecties te brengen zodat consumenten eenvoudig een keuze kunnen maken in hun uitgebreide assortiment. De showroom werd een ware belevingsruimte: volledig gedecoreerde boxspringscombinaties als lifestylecorners, een stalenkamer als co-creatieruimte en een sfeervolle lounge zoals in een luxehotel. Met een oppervlakte van meer dan 700 m² stelt het Veldeman Bedding in staat om hun volledige Velda collectie te tonen. Klanten kunnen in alle rust gaan proefliggen op alle matrassen in verschillende hardheden. Maar ook diverse opstellingen van hun boxspringcollecties zijn doelgericht gekozen om alle mogelijkheden van het merk te tonen. Denk hierbij aan stoffen, hoofdborden, poten en accessoires die een boxspring een totale andere look kunnen geven. De zelfde beleving is moeilijk door te trekken naar een beperkte beursoppervlakte. Daarnaast staat deze huisshow gekend als een event waar de klanten in de watten gelegd worden met topcatering. Veldeman Bedding verkiest er daarom voor om een thuismatch te spelen en trekt in eigen huis alle registers open en legt Meubelbeurs Brussel even langs zich neer.



Nieuwigheden ter versterking van de Moods
Ook dit jaar stelt Veldeman Bedding opnieuw een aantal nieuwigheden voor aan zijn klanten. Dit jaar ging het creatieve en commerciële team onderbouwd te werk. Met de structuur van de Moods als uitgangspunt, werden alle collecties kritisch bekeken zodat ze één voor één een duidelijk verhaal vertellen. Op basis hiervan werden niet-succesvolle afwerkingsmogelijkheden geschrapt met het oog op productie-efficiëntie, maar zeker zo belangrijker: Velda introduceert nieuwigheden die de collecties een nieuw gezicht geven. Bij deze noviteiten gaan trends hand in hand met duurzaamheid: trendy en cosy hoofdborden, stijlvolle potensets, handige accessoires, maar ook een gloednieuwe stoffenwaaier ‘The Earth Collection’ die volledig samengesteld is uit duurzame stoffen. Deze stoffenwaaier is alvast een volgende stop in Velda’s duurzaamheidsdoelstelling om tegen 2040 de gehele collectie 100% circulair te maken.



Merkverhaal Velda
Met de introductie van de Moods in 2021 werd het startschot gegeven voor Velda 2.0. Het is de gefundeerde strategie van Veldeman Bedding om Velda als merk verder in het aandachtsveld van de consumenten te brengen. Een ontbrekend puzzelstukje van dit merkverhaal was een duidelijke tagline die consumenten verteld waar Velda als merk voor staat. De huisshow is dan ook het uitgelezen moment om deze te lanceren. De gloednieuwe tagline zal niet enkel op commercieel en marketingvlak van belang zijn, maar ook richting employer branding geeft dit een duidelijke richting. Volgens Veldeman Bedding zijn alle medewerkers ware ‘Slaapambassadeurs’. Ze zijn een belangrijke schakel in de doelstelling van Velda om een groot publiek bewust te maken over het belang van slaap. Het is dan ook van uitermate groot belang dat dit verhaal intern gedragen wordt.



Het merk Velda ligt aan de basis van Veldeman Bedding en vervult er nog altijd de rol van dynamisch kloppend hart. We streven naar duurzaam en kwaliteitsvol slaapcomfort voor iedereen, sinds 1954. De firma Veldeman Bedding is een familiebedrijf in Oudsbergen (België) en één van de toonaangevende fabrikanten van slaapcomfort in Europa. Onze groep telt meer dan 450 medewerkers verdeeld over verschillende productiebedrijven in binnen- en buitenland; samen zijn zij goed voor een jaaromzet van meer dan 70 miljoen euro. Onze collecties bieden verfijnde en kwalitatief hoogstaande producten, speciaal ontworpen voor iedereen die gezond en stijlvol slapen wil combineren.



Meer informatie:
Veldeman Bedding
www.veldeman.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven