ING’er Dirk Mulder: ‘Inzet van social media maakt het aankoopproces niet per se makkelijker’

Social commerce is het samenvoegen van online winkelen en sociaal browsen. Daarbij worden sociale netwerken (Instagram, Facebook, YouTube en Pinterest) ingezet als medium om producten /aanbiedingen van een bedrijf te promoten, en te verhandelen. 


Dirk Mulder.

ING’er Dirk Mulder heeft daar zo'n zijn eigen visie op: "Bijna iedere retailer en merkleverancier is wel te vinden op social media. Vooral om content te delen, en soms ook als verkoopkanaal. Maar de inzet van social media maakt het aankoopproces niet per se makkelijker. De consument zal in veel gevallen alsnog de winkel of webshop moeten bezoeken om producten te kopen. Door corona is een stijging in online winkelen in elk geval niet meer weg te denken", aldus Dirk Mulder op LinkedIn.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven