Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

ING’er Dirk Mulder: ‘Inzet van social media maakt het aankoopproces niet per se makkelijker’

Social commerce is het samenvoegen van online winkelen en sociaal browsen. Daarbij worden sociale netwerken (Instagram, Facebook, YouTube en Pinterest) ingezet als medium om producten /aanbiedingen van een bedrijf te promoten, en te verhandelen. 


Dirk Mulder.

ING’er Dirk Mulder heeft daar zo'n zijn eigen visie op: "Bijna iedere retailer en merkleverancier is wel te vinden op social media. Vooral om content te delen, en soms ook als verkoopkanaal. Maar de inzet van social media maakt het aankoopproces niet per se makkelijker. De consument zal in veel gevallen alsnog de winkel of webshop moeten bezoeken om producten te kopen. Door corona is een stijging in online winkelen in elk geval niet meer weg te denken", aldus Dirk Mulder op LinkedIn.

Publicatiedatum: