Klanten hebben minder sympathie voor trage bestellingen

''Is de COVID-19 respijtperiode voorbij? Consument toont weinig sympathie''

UPS warehousing startup Ware2Go heeft deze maand 1000 Amerikaanse kleine bedrijven ondervraagd om te zien of ze problemen hebben met leveringen en voorraden, meldt Furniture Today. 



Resultaten onderzoek
Uit dit onderzoek kwamen de volgende resultaten naar voren:

  • 59% van de kleine bedrijven zegt dat ze te maken hebben met kleinere marges als gevolg van stijgende supply chain-kosten
  • 80% zegt dat de supply chain-kosten zijn gestegen
  • 46% heeft de prijzen verhoogd om de kosten te dekken
  • 42% noemt verhoogde vrachtkosten
  • 19% absorbeert simpelweg de hoge kosten van de toeleveringsketen
  • 27% van de kleine bedrijven heeft te veel voorraden ingekocht als reactie op eerdere verstoringen en beperkingen in de toeleveringsketen
  • 9% is bezorgd dat ze hebben geïnvesteerd in voorraad die consumenten niet langer aanspreekt
  • 68% verandert hun voorraadbestellingsstrategie voor de komende feestdagen

Ware2Go ondervroeg ook 1.000 Amerikaanse consumenten. Het vond:

  • Consumenten zijn zich tot op zekere hoogte bewust van verstoringen van de toeleveringsketen, waarbij 68% van plan is eerder dit jaar te beginnen met winkelen voor de feestdagen.
  • Toch hebben ze niet veel sympathie. In 2021 zei 57% dat ze hun verwachtingen voor tijdige verzending hadden verlaagd. Dit jaar is dat gedaald tot 16%.
  • Online winkelen is sterker dan ooit. 81% zei dat ze sommige cadeaus op het laatste moment online zouden kopen. In 2021 zei slechts 3% dat ze die-hard online shoppers waren en bijna nooit een fysieke winkel zouden binnengaan. Dit jaar loopt dat aantal op tot 15%.
  • Als het op verzending aankomt, krijgen kleine bedrijven geen pas. 65% van de consumenten verwacht dat kleine merken net zo snel of sneller worden verzonden dan grote ketens.
  • Snelle verzending is een grote kans voor merken die klantloyaliteit willen opbouwen. 79% zei dat ze meer kans hebben om een ​​herhalingsaankoop te doen op basis van een snelle verzendervaring.

Bron en meer informatie: Furniture Today


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven