Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Cees Wevers van 4 Seasons Outdoor richt pijlen op buitenland:

"Omzet in groeimarkt Duitsland kunnen we nog minstens verdubbelen"

Het hoogseizoen voor de outdoorbranche loopt na zo'n zes maanden op zijn einde, waardoor het nu tijd is om terug te blikken en voorbereidingen te treffen voor volgend jaar. Achterover zitten en afwachten kan in deze onzekere tijden niet, dus ook in het laagseizoen moeten alle zeilen bijgezet worden. Dat weten ze maar al te goed bij 4 Seasons Outdoor (4SO). De meubelfabrikant investeert namelijk flink. Zowel in het binnen- als buitenland. Voornamelijk over de grens moet de komende jaren de meeste winst behaald worden.


Cees Wevers in de Experience showroom.

"Rond 2019 waren we ervan overtuigd dan het plafond in Nederland wel bereikt was", legt Cees Wevers uit, terwijl hij door de 2100 m2 grote Experience showroom loopt. "Dit bleek toch niet het geval te zijn. De tuinmeubelen waren de afgelopen jaren niet aan te slepen. De lat lag vele malen hoger dan dat we hadden durven dromen." Nu de markt weer is afgekoeld, zijn ze er bij het meubelbedrijf van mening dat de grootste groei er wel uit is in Nederland.



Omzet verveelvoudigen
Vandaar dat de pijlen verder gericht worden op de buurlanden. Hier is het bedrijf al actief, maar Cees durft te stellen dat deze landen nog veel potentie hebben. "Het Verenigd Koninkrijk en Duitsland zijn bijvoorbeeld twee groeimarkten voor ons. We zijn ervan overtuigd dat de omzet bij de Oosterburen zelfs minstens nog verdubbeld kan worden." Om deze markt te kunnen bedienen heeft 4SO hier een consumentenshowroom met daarbij een magazijn. Daar komt in de toekomst een filiaal bij richting het zuiden van het land.



Belgische uitbreiding
Tevens liggen er in Belgiƫ nog genoeg kansen, terwijl dit momenteel al een belangrijke markt is voor 4SO. "We hebben al een aanzienlijk marktaandeel in handen, maar dit willen we de komende jaren gaan vergroten", stelt Cees. "Zo hebben we laatst een nieuw pand in gebruik genomen. Vanuit hier kan het Belgische team haar werk verrichten. Een prachtige showroom met een unieke beleving zijn we aan het realiseren, met maar liefst 1200 m2"



Nieuw DC
Ook in Nederland heeft het Gelderse bedrijf niet stilgezeten. De leverancier van tuinmeunmeubelen besloot een compleet nieuw distributiecentrum te bouwen, waarmee de magazijnruimte vergroot werd van 8000 m2 naar 20.000 m2. Je zou zeggen dat ze daar wel even zoet mee zijn, maar Cees verwacht dat 4SO in de toekomst weer uit haar jasje zal groeien. "Het DC is zo gebouwd, dat er op termijn gemakkelijk nog eens 12.000 m2 aangemaakt kan worden. Door de extra ruimte kunnen we ons gehele logistieke proces versnellen en servicegerichter werken."


Het nieuwe distributiecentrum van 4SO.

Tekentafel
Nu is het tijd om terug te gaan naar de tekentafel. Komend seizoen zullen er namelijk weer tientallen nieuwe tuinmeubelsets gelanceerd worden, die allen zelf door 4SO ontworpen worden. "Zoals gewoonlijks zijn de producten gericht op het middensegment, met uitloop naar het hoogsegment. Speciaalzaken en tuincentra (waar de meubelen een belangrijke rol vervullen) kunnen begin volgend jaar weer bij ons terecht voor de nieuwste collecties", besluit Cees

Meer informatie:
4 Seasons Outdoor
Hadrianussingel 29
6642 AH Beuningen
024 677 9879
info@4so.nl
www.4seasonsoutdoor.nl

Publicatiedatum: