Remco Prins, mede-eigenaar RC Product:

"Wij zijn een verlengstuk van de merken en dienen als verbindende factor"

Laatst berichtte Wonen360 over het nieuwe merk dat RC Product aan haar portfolio heeft toegevoegd. Het aantal bedrijven dat de distributeur en salesagent vertegenwoordigd, komt hiermee op zeven te staan: Balvi, Cerabella, Item International, Karlsson, Leitmotiv, Present Time en Parlane. Met een team van vier man zorgen ze er in Leiderdorp voor dat de 30.000 unieke producten van deze merken bij meer dan 1.100 winkels en webshops te vinden zijn. De klanten variëren van het kleine winkeltje op de hoek tot de grootste spelers in het land.


Remco Prins, Robbert Paul Hartwijk en David Geenen van RC Product, in de showroom te Leiderdorp.

Toch voelt het volgens mede-eigenaar Remco Prins alsof het team groter is. "Als verkopende partij zijn wij het gezicht van onze merken. Op dagelijkse basis werken wij intensief samen met de collega’s bij onze merken en nemen wij het volledige verkoopproces uit handen. Wij zijn een verlengstuk van de merken en dienen als verbindende factor tussen hen en de klanten."


Parlane.

Multiculti
Ondanks dat alle merken uniek zijn, ontstaat er synergie tussen de producten. "Het is een multiculti-mix", zegt Remco lachend. Zo vertegenwoordigd RC Product merken uit Spanje, Engeland en Nederland. "Om de samenhang tussen de brands weer te geven hebben we een eigen showroom geopend in Leiderdorp. Hier laten wij op een inspirerende manier zien hoe je onze merken kunt matchen. De producten versterken elkaar." Voorheen maakte RC Product enkel gebruik van de bestaande showrooms bij de merken.


Item International.

Winkellandschap
Het huidige winkellandschap leent zich uitstekend voor het diverse aanbod van RC Product. "Door de jaren heen is er veel veranderd. Vroeger ging je naar een boekhandel voor een boek en naar een tuincentrum voor planten. Nu vervaagt die grens. Zo verkopen we bijvoorbeeld veel woonaccessoires en gifts bij boekenwinkels en tuincentra." Op deze manier kan een retailer haar klanten blijven verrassen.


Balvi.

Lange termijn
Het feit dat RC Product in 15 jaar tijd 'slechts' zeven merken vertegenwoordigd, is geheel in lijn met de strategie. "We zijn erg selectief en weigeren veel samenwerkingen, met zowel nieuwe merken als retailers", legt Remco uit. "Voornamelijk omdat we samenwerkingen voor de lange termijn aan willen gaan. Veel concullega's doen dit niet. Ze 'testen' een merk en als het op korte termijn niet werkt, dan stoppen ze de samenwerking. Wij proberen een merk echt op de kaart te zetten."


Cerabella.

Met lange termijn wordt bij RC Product 15 of 20 jaar bedoeld. Niet alleen in goede tijden, maar ook juist in mindere periodes. De samenwerking met Cerabella is hier een goed voorbeeld van. Eind 2021, bij de start van de samenwerking, ging de gehele productielocatie in vlammen op. Desondanks zal de salesagent zich vol in blijven zetten voor de kaarsenfabrikant.


Present Time, Leitmotiv en Karlsson.

Retailers die benieuwd zijn naar de synergie tussen de merken, kunnen (op afspraak) langskomen in de nieuwe showroom in Leiderdorp. Ook zal RC Product deelnemen aan verschillende beurzen zoals Maison et Objet in Parijs en Intergift in Madrid.

Meer informatie:
RC Product
Elisabethhof 19
2353 EW Leiderdorp
071 512 2761
info@rcproduct.nl
www.rcproduct.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven