De Behang Marktmonitor 2022 biedt inzicht in de oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument met betrekking tot behang, de marktposities van de belangrijkste aanbieders (merken en winkelformules) en de ontwikkelingen daarvan in de afgelopen vier jaar.
Fata Morgana behang, aangeboden door Rivièra Maison.
Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar (juli 2018 t/m juni 2022) is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van behang? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke soorten behang wordt er gezocht en wat zijn de verschuivingen in de markt? En wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van te behangen ruimtes, woonstijlen, kleuren, prints en materialen? In de analyse is tevens het zoekvolume van aanbieders op het gebied van behang in kaart gebracht (merken en winkelformules).
De ontwikkelingen en trends zijn zowel in de periode vóór als tijdens de corona pandemie in kaart gebracht. Hierdoor biedt het onderzoeksrapport een helder inzicht in de gevolgen van de corona crisis voor de behangbranche.
Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften. Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het zoekvolume levert concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte en marktverhoudingen tussen aanbieders (merken en winkelformules).
In de Behang Marktmonitor 2022 wordt tevens ingezoomd op aanbieders van behang. Hierbij worden diverse analyses getoond over merken en winkelformules. Het lijkt misschien verwarrend dat deze met elkaar worden vergeleken en in één overzicht zijn opgenomen, maar dit is een bewuste keuze. Hierdoor wordt namelijk ook direct inzichtelijk welke rol merken en winkelformules ten opzichte van elkaar spelen bij de oriëntatie op behang.
Het onderzoeksrapport biedt harde informatie over de ontwikkeling van voorkeuren en behoeften van de consument en de marktverhoudingen. Het rapport geeft duiding aan de trends en ontwikkelingen in het zoekvolume over de afgelopen vier jaar en specifiek over de ontwikkelingen tijdens de corona pandemie. De analyses zijn uitgevoerd op ruim 48 miljoen Nederlandstalige zoekopdrachten in Nederland en meer dan 8.000 verschillende zoektermen. Met deze data-volumes zijn zeer betrouwbare trends, ontwikkelingen en marktverhoudingen te duiden.
Je krijgt onder meer inzicht in de ontwikkeling van de populariteit van de verschillende soorten behang en belangrijke productkenmerken, zoals woonstijl, kleur, print en materiaalsoort. Ook krijgt je inzicht in de ontwikkeling van de prijsgevoeligheid. Daarnaast toont het onderzoeksrapport, naast een compleet overzicht van meest gezochte merken en winkelformules, de jaarlijkse top-10 van meest gezochte aanbieders op het gebied van behang.
Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, eens in de paar jaar. Het onderzoeksrapport telt 41 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd. Standaard wordt het onderzoeksrapport als beveiligd PDF-document geleverd. Een hard copy exemplaar van het trendrapport is tegen een meerprijs mee te bestellen.
Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
0546 45 66 62
06-24207401
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl