Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met ondernemers van Whoppah

''We groeien iedere maand en verschepen ook al wereldwijd''

Designmarktplaats Whoppah bestaat ondertussen al enkele jaren en is druk bezig met een opmars in binnen- en buitenland. Ook verschepen ze al wereldwijd hun artikelen en hebben een mooie visie als doel klaarstaan. We spraken met de ondernemers en hadden het over het ontstaan, huidige ontwikkelingen en de gestelde doelen. 


Eigenaren van Whoppah, Thomas Bunnik en Evelien Remmelts.

Hoe is Whoppah ontstaan? Vanuit welke vraag?
''Dit idee ontstond thuis aan de keukentafel bij eigenaren Thomas Bunnik en Evelien Remmelts. We waren omringd door dingen die we wilden verkopen, maar we wilden ook dingen kopen. Andere marktplaatsen vonden we niet aantrekkelijk. We besloten ons te richten op het onderdeel design en kunst. Daar kun je verschil maken, want er was ruimte voor een full service nichespeler en modernisering met technologie. Eind van 2018 begon de ontwikkeling van ons platform en begin 2019 gingen we live.''

Waarin onderscheiden jullie van bijvoorbeeld marktplaats of catawiki?
''Dit zijn drie specifieke punten: curated platform en kopersbescherming, koeriersdiensten en showroom.''

''Wij zijn een curated platform, ons volledige aanbod is gecureerd. Je maakt bij ons een advertentie aan en dient hem in voor curatie. Wij kijken naar de omschrijving, titel en kwaliteit van de foto’s. Daarnaast kijken we of het op ons platform past. Is het bijvoorbeeld een massaproductiemerk dat niet bij onze propositie past, dan komt dat niet op onze site. Dat is natuurlijk subjectief, maar wij hebben daarvoor onze eigen regels bepaald. Wanneer een item is verkocht, verloopt de betaling veilig via Whoppah. Zo waarborgen we veilig handelen. Ook kunnen kopers kiezen voor de optie kopersbescherming, waarbij hun item verzekerd is.''

Whoppah-koerier
''We vinden het uiterst belangrijk dat de items van onze klanten met zorg worden behandeld en dat ze er geen omkijken naar hebben. Daarom hebben we onze eigen koeriersdienst met ervaren meubeltransporteurs die bij ons in dienst zijn. Zo kunnen we de eersteklas service waarborgen.''

Whoppah showroom
''Daarnaast hebben wij 2500m2 showroom in Utrecht, waarbij we verkopers helpen hun items te verkopen. Zo zijn verkopers direct van hun item af en kunnen potentiële kopers zich laten inspireren en bijvoorbeeld te voelen hoe een bank daadwerkelijk zit. We willen klanten optimaal bedienen, en de showroom is onderdeel van de first class service die we willen uitstralen.''

“Op weg naar 2023 met 1 miljard’’ zag ik elders staan. Is dit doel al in zicht of zijn er obstakels?
''Eind 2021 haalde Whoppah 3 miljoen euro op aan groeikapitaal bij bestaande aandeelhouders en enkele nieuwe private investeerders uit vastgoed, logistiek en de tv-wereld. Hiermee worden de marketingactiviteiten opgeschaald, het platform uitgebreid en de omnichannel strategie verder uitgerold. Inmiddels heeft het platform circa vijftig medewerkers in dienst en is het onlangs ook gelanceerd in Duitsland Naar verwachting neemt de gross merchandising value op het platform in de loop van dit jaar toe ruim 30 miljoen euro. Deze koers houden we aan.''


Showroom van Whoppah.

Hoe is de markt op dit moment?
''Wij blijven een sterke vraag zien naar tweedehands design. Het blijft aantrekkelijk, omdat het goedkoper en duurzamer is dan nieuw kopen. Ook zien we dat steeds meer mensen ons vinden als verkoopkanaal. Wij blijven iedere maand groeien en verwachten de groei te accelereren. Wij verschepen ook al wereldwijd. Vooral designliefhebbers weten ons te vinden. We willen we ons ook meer gaan richten op andere landen – we zijn onlangs live gegaan in Duitsland.''

Waar staat Whoppah over vijf jaar?
''Wij hebben geen voorspelling, maar uiteraard een visie. Wij willen de grootste tweedehands designmarktplaats worden van Europa. Dat betekent dat we verder opschalen in Europa de komende vijf jaar.''

Tot slot…..?
''Onze showroom wordt steeds drukker bezocht, mensen vinden het leuk om ook even offline naar tweedehands design te komen kijken.''

Meer informatie:
Whoppah
www.whoppah.com