Volgens analyseprogramma Littledata hebben detailhandelaren in woninginrichting hulp nodig als het gaat om het toevoegen van producten aan hun online winkelwagentjes door consumenten. Volgens Furniture Today weet Amazon exact hoe het consumenten moet verleiden een artikel te kopen.
''Wanneer een consument bij Amazon winkelt, zelfs als ze het product waarop ze klikt niet koopt, verstrekt Amazon informatie over dat product, inclusief kosten, beschikbaarheid, verzenddatums, specificaties en meer, evenals soortgelijke "die je misschien ook leuk vindt" producten.''
"Amazon's geheime saus is: als je dat product niet gaat kopen, gaan ze je naar een ander product verplaatsen om te kopen," zei Stansbury die retailers helpt in de e-commerce. “We bedienen retailers die tonnen producten verkopen. In dat proces van verplaatsing naar winkelwagentje serveren we berichten zoals Amazon dat doet die relevant zijn voor dat product en die sitebezoeker.''
Ze vervolgt: 'Het helpt om consumenten zoveel mogelijk informatie te geven. De top 10 redenen waarom (consumenten) niet kopen, hebben allemaal te maken met ontbrekende, onnauwkeurige of verwarrende informatie", zegt Stansbury.