Wie net zoals Maarten Kieft in Den Haag op is gegroeid zal, vast wel eens een keer bij Madurodam geweest zijn. Al hoef je uiteraard niet per se uit de hofstad te komen om fan te zijn van de miniaturen. Maarten en zijn compagnon Niels Visser zijn dit in ieder geval wel. Zelfs zo erg, dat de heren eind vorig jaar hebben besloten er serieus werk van te gaan maken. Nadat ze beiden bij corporate partijen hebben gewerkt werd het volgens hen tijd om in het diepen te springen en zelf te gaan ondernemen. Ze begonnen exclusieve 3D plattegronden te ontwikkelen en personaliseren, waarmee de geboorte van Urban Rescape een feit was.
Niels Visser en Maarten Kieft, oprichters van Urban Rescape.
"In onze omgeving kwamen we wel vaker posters van stadskaarten tegen, maar we vroegen ons af of dit niet in 3D kon, in miniatuurvorm", legt Maarten uit. "Het heeft heel wat voeten in de aarde gekost, maar klanten zijn enorm enthousiast voor het eindresultaat." Het ontwerpen wordt ook daadwerkelijk in-house door het ondernemers-duo gedaan.
Gedetailleerd wanddecoratie
Juist doordat de wanddecoratie zo gedetailleerd is, komt de poster 'tot leven'. Voor Maarten en Niels was dit de reden om de producten ook commercieel te gaan maken. "Als je naar een 3D poster kijkt van je geboortestad, studentenstad of favoriete sportclub zal je allerlei dingen zien die je herkent. Dat maakt het zo persoonlijk." Tevens kunnen de werken nog verder gepersonaliseerd worden. Niet alleen de kleur kan gekozen worden, ook tekst, data of namen kunnen toegevoegd worden.
Exclusieve plattegronden
Echter zijn de 3D geprinte plattegronden van Urban Rescape niet voor iedereen weggelegd. Doordat kwaliteit boven kwantiteit staat, zijn de artikelen op het hogere segment gericht. "Het zijn exclusieve producten", maakt Maarten duidelijk. "Ze hoeven niet per se bij iedereen in de huiskamer te hangen. Het feit dat de plattegronden uniek zijn zorgt juist voor een wauw factor."
Verkooppartners
De eerste maanden zijn achter de rug en Maarten kijkt met een goed gevoel terug. Waar er tot nu toe voornamelijk op de consumenten werd gericht, zal de focus nu verschuiven naar de retailer. "Nu hebben we als doel om meer B2B te gaan opereren. Zo willen we in verschillende winkels komen te liggen. Daar komen de 3D posters écht tot hun recht", legt Maarten uit. Vandaar dat Urban Rescape momenteel op zoek is naar partners voor een langdurige samenwerking.
Meer informatie:
Urban Rescape
+31 6 1382 6136
info@urbanrescape.nl
www.urbanrescape.nl