De nieuwe glascollectie Belo van blomus, ontworpen door de Duitse Frederike Martens, wijkt ver af van de massaproductie: elk stuk wordt met de mond geblazen door ervaren ambachtslieden, wat een prachtige afwerking garandeert. De collectie wordt gekenmerkt door de variaties in dikte en de kleur van het glas. De Belo lijn bestaat uit wijn, champagne, cocktail en waterglazen. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.
Het gekleurde glas, dat verkrijgbaar is in de kleuren Smoke en Coffee, staat op een heldere steel. Het zacht gebeeldhouwde silhouet maakt de glazen af. De bijpassende karaf met zijn glazen deksel is met dezelfde aandacht voor detail gemaakt: hoog, elegant en met zacht afgeronde randen.
Zoals de ontwerpster het zelf zegt: "Ik was erg blij om de Belo glascollectie voor blomus te doen, omdat ik het altijd leuk heb gevonden om met glas te werken. De manier waarop het licht op verschillende manieren door de heldere steel en het gekleurde lichaam schijnt, gevuld met wijn of een sprankelende champagne, maakt het ontwerp compleet."
Frederike Martens (1987) is opgeleid als industrieel ontwerpster met de nadruk op glas en keramiek aan de Design School in Halle, Duitsland. Ze heeft een talent voor pure en opvallend eenvoudige vormen, en een voorkeur voor kleuren die de tand des tijds doorstaan. Met haar gevoel voor evenwicht en proportie, toont Frederike's werk een gevoeligheid voor de werking van materialen, zowel alleen als samen.
Meer informatie:
blomus
www.blomus.com

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- 'Failliet e-commercebedrijf met categorieën huis en tuin in afgeslankte vorm verder'
- 'Na succesvolle eerste paar maanden op zoek naar verkooppartners'
- Woonwinkel en verhuur appartementen niet meer te combineren voor Wever&Co
- Hebben militaire oefeningen China rond Taiwan gevolgen voor de meubelindustrie?
- Afgebrande woonwinkel ontruimd, gestript en klaar gemaakt voor wederopbouw
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Nieuwe glascollectie Belo van blomus wijkt ver af van de massaproductie
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-08-12 'Na succesvolle eerste paar maanden op zoek naar verkooppartners'
- 2022-08-12 "Zo zonde om te zien dat van merken soms niets meer overblijft dan een lege huls"
- 2022-08-11 Nieuwe 'kunstwerken' in Flagship Store Piet Boon
- 2022-08-10 "Trots om mijn ontwerpen in het echt te zien en vast te kunnen houden"
- 2022-08-09 Na Münster en Keulen heeft Dille & Kamille nog een Duitse stad op het oog
- 2022-08-08 Royal Delft opent Brandstore op de Markt in Delft
- 2022-08-08 Onlineverf.nl en Akzonobel komen met nieuw concept
- 2022-08-08 ‘Gooise Mannen’ geven gas in de interieur-wereld
- 2022-08-08 TTP Concepts stelt nieuwe accountmanager voor
- 2022-07-22 CEO Dick van Raalte (Mars & More): "Wij hadden een agressieve omzetgroei gebudgetteerd"
- 2022-07-22 'AkzoNobel ziet verkoop van verf weer stijgen'
- 2022-07-22 Nieuwe glascollectie Belo van blomus wijkt ver af van de massaproductie
- 2022-07-22 Present Time na twee jaar terug op Trendz
- 2022-07-22 "Na 27 jaar trouwe dienst ga ik een geweldige nieuwe uitdaging aan"
- 2022-07-21 Wellmark is al bezig met de decembermaand
- 2022-07-20 'House Vitamin heeft nog een hoop te leren over de Duitse markt'
- 2022-07-20 Enorme showrooms met 'gigantische' bloemen
- 2022-07-19 Light & Living verbreekt record in Duitsland
- 2022-07-18 Collectie Zomer 2023 bij J-Line by Jolipa: "Huisshow is nu al een succes!"
- 2022-07-18 Dille & Kamille-keten krijgt 43e winkel