Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'AkzoNobel ziet verkoop van verf weer stijgen'

AkzoNobel, bekend van onder meer Flexa en Sikkens, ziet ondanks het eerdere winstalarm over het tweede kwartaal, de verkopen in juni weer aantrekken. De verf- en coatingmaker heeft zelfs zijn omzet nog flink weten bij te plussen in het tweede kwartaal.

Zo heeft het beursgenoteerdebedrijf de omzet in het tweede kwartaal ten opzichte van dezelfde periode 2021 dan ook met 14% kunnen plussen tot een kleine €2,9 miljard. Die omzetstijging is vooral bereikt door hogere prijzen. Met zijn verf wist AkzoNobel een prijsverhoging van 13% door te voeren. Coatings zijn nu 18% duurder dan een jaar geleden.



AkzoNobel CEO, Thierry Vanlancker: “Onze resultaten in het tweede kwartaal werden duidelijk beïnvloed door twee maanden lockdown in China en voorraadafbouw in doe-het-zelfkanalen voor decoratieve verf in Europa. In juni kwam de vraag van onze klanten weer op gang. Ondanks de aanzienlijke tegenwind in het tweede kwartaal waren we in staat om de volumes van pre-COVID Q2 2019 te evenaren."

“Ik ben enorm trots op hoe de organisatie gefocust blijft en de flexibiliteit heeft om onze Grow & Deliver-ambities van € 2 miljard EBITDA in 2023 door te zetten – terwijl we de toenemende macro-economische en geopolitieke onzekerheid verminderen met verdere kostenverlaging en marge managementinitiatieven.”

Bron: Akzo Nobel Q2

Publicatiedatum: