AkzoNobel, bekend van onder meer Flexa en Sikkens, ziet ondanks het eerdere winstalarm over het tweede kwartaal, de verkopen in juni weer aantrekken. De verf- en coatingmaker heeft zelfs zijn omzet nog flink weten bij te plussen in het tweede kwartaal.
Zo heeft het beursgenoteerdebedrijf de omzet in het tweede kwartaal ten opzichte van dezelfde periode 2021 dan ook met 14% kunnen plussen tot een kleine €2,9 miljard. Die omzetstijging is vooral bereikt door hogere prijzen. Met zijn verf wist AkzoNobel een prijsverhoging van 13% door te voeren. Coatings zijn nu 18% duurder dan een jaar geleden.
AkzoNobel CEO, Thierry Vanlancker: “Onze resultaten in het tweede kwartaal werden duidelijk beïnvloed door twee maanden lockdown in China en voorraadafbouw in doe-het-zelfkanalen voor decoratieve verf in Europa. In juni kwam de vraag van onze klanten weer op gang. Ondanks de aanzienlijke tegenwind in het tweede kwartaal waren we in staat om de volumes van pre-COVID Q2 2019 te evenaren."
“Ik ben enorm trots op hoe de organisatie gefocust blijft en de flexibiliteit heeft om onze Grow & Deliver-ambities van € 2 miljard EBITDA in 2023 door te zetten – terwijl we de toenemende macro-economische en geopolitieke onzekerheid verminderen met verdere kostenverlaging en marge managementinitiatieven.”
Bron: Akzo Nobel Q2

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- 'Failliet e-commercebedrijf met categorieën huis en tuin in afgeslankte vorm verder'
- 'Na succesvolle eerste paar maanden op zoek naar verkooppartners'
- Woonwinkel en verhuur appartementen niet meer te combineren voor Wever&Co
- Hebben militaire oefeningen China rond Taiwan gevolgen voor de meubelindustrie?
- Afgebrande woonwinkel ontruimd, gestript en klaar gemaakt voor wederopbouw
Top 5 - afgelopen maand
Weer
'AkzoNobel ziet verkoop van verf weer stijgen'
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-08-12 'Na succesvolle eerste paar maanden op zoek naar verkooppartners'
- 2022-08-12 "Zo zonde om te zien dat van merken soms niets meer overblijft dan een lege huls"
- 2022-08-11 Nieuwe 'kunstwerken' in Flagship Store Piet Boon
- 2022-08-10 "Trots om mijn ontwerpen in het echt te zien en vast te kunnen houden"
- 2022-08-09 Na Münster en Keulen heeft Dille & Kamille nog een Duitse stad op het oog
- 2022-08-08 Royal Delft opent Brandstore op de Markt in Delft
- 2022-08-08 Onlineverf.nl en Akzonobel komen met nieuw concept
- 2022-08-08 ‘Gooise Mannen’ geven gas in de interieur-wereld
- 2022-08-08 TTP Concepts stelt nieuwe accountmanager voor
- 2022-07-22 CEO Dick van Raalte (Mars & More): "Wij hadden een agressieve omzetgroei gebudgetteerd"
- 2022-07-22 'AkzoNobel ziet verkoop van verf weer stijgen'
- 2022-07-22 Nieuwe glascollectie Belo van blomus wijkt ver af van de massaproductie
- 2022-07-22 Present Time na twee jaar terug op Trendz
- 2022-07-22 "Na 27 jaar trouwe dienst ga ik een geweldige nieuwe uitdaging aan"
- 2022-07-21 Wellmark is al bezig met de decembermaand
- 2022-07-20 'House Vitamin heeft nog een hoop te leren over de Duitse markt'
- 2022-07-20 Enorme showrooms met 'gigantische' bloemen
- 2022-07-19 Light & Living verbreekt record in Duitsland
- 2022-07-18 Collectie Zomer 2023 bij J-Line by Jolipa: "Huisshow is nu al een succes!"
- 2022-07-18 Dille & Kamille-keten krijgt 43e winkel