Interview creative director Meindert Bos van B&C Raamdecoratie:

"Ik verwacht dat de 2e helft van dit jaar een compleet andere wedstrijd wordt"

B&C Raamdecoratie, de organisatie achter het merk bece®, bestaat iets meer dan 50 jaar. Sinds de oprichting in 1971 draait het bij het bedrijf uit Nunspeet om partnerschap, service en trends. Meindert Bos is er creative director. Hij zit al meer dan 20 jaar bij de firma. Met hem maken we de tussenbalans op.

Hoe kijk je terug op het afgelopen half jaar? Tevreden over de geboekte resultaten?
"Overal waar ‘te’ voor staat is niet goed en dat geldt zeker ook voor ‘tevreden’. Het was een onvoorspelbaar en wederom een bijzonder eerste half jaar.
Onvoorspelbaar omdat de omzet niet met vorig jaar is te vergelijken, er een oorlog startte, consumenten die ineens vakantie en buitenshuis eten geweldig vinden, energieprijzen die door het dak gaan, de inflatie…. Gelukkig hebben onze dealers veel met ons gewerkt. Onzes shop-in-shops en de nieuwe collectie Dupli- en Plisségordijnen hebben daar zeker aan bijgedragen."

Ga je nog op vakantie? Of ben je al geweest?
"Door de onvoorspelbaarheid en bijbehorende hectiek is iedereen wel toe aan vakantie. Ook ik! De afgelopen twee weken heb ik heerlijk uitgewaaid op de Waddeneilanden. Energie opdoen voor de tweede helft van het jaar is hard nodig. Ik verwacht dat het een compleet andere wedstrijd wordt.

Wat zijn je verwachtingen voor de rest van het jaar?
De traffic in de winkels is al minder en zal wellicht nog minder worden. Je weet: traffic x conversie x bonbedrag = omzet. Als de traffic minder is, wordt de conversie enorm belangrijk. Ieder punt telt! Onze on-trend producten, presentatie, inspiratie en service zorgen dat de consument voor onze dealer kiest. De consument wil steeds meer gemak, producten die in een ‘smarthome’ passen, producten met mooie rijke materialen, en sustainable oplossingen. De afgelopen tijd hebben we met onze producten goed op deze behoeftes ingespeeld. Wat mij betreft gaan we alles doen om onze dealers te helpen scoren, het wordt een uitdagende tweede helft!"

Als je de baas van Nederland wordt, wat verander je dan als eerste?
"Ondanks dat ik denk zelf verantwoordelijk te zijn voor eigen geluk zou ik graag de aandacht verschuiven van ‘welvaart’ naar ‘welzijn’.
Een aantal landen meet niet alleen het BNI (bruto nationaal inkomen), maar ook de BNG (bruto nationaal geluk). Een pijler van BNG is duurzame sociaaleconomische ontwikkeling, dat lijkt me goed voor iedereen, ook voor degenen na ons."

Meer informatie:
B&C Raamdecoratie
Ampèrestraat 11
8071 PH Nunspeet
Tel: 0341 277 777
info@bece.nl  
www.bece.com 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven