Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Graham & Brown haalt kunst in huis

Met de lancering van de TATE collectie brengt Graham & Brown kunst in huis. TATE Modern in Londen is het nationale museum van Groot-Brittannië voor internationale moderne kunst en is, samen met de Tate Britain, Tate Liverpool en Tate St Ives, deel van een groep die bekend staat als de TATE Gallery.

De collectie bestaat uit 32 muurschilderingen die op maat geprint kunnen worden als fotobehang. Ze tonen een aantal prachtige kunstwerken van beroemde kunstenaars, waaronder Vincent van Gogh, Piet Mondriaan, Claude Monet, Ethel Walker en Jessica Dismorr.


Farms Near Auvers (1890), Van Gogh en Swinging (1925), Wassily Kandinsky.

Een van Van Gogh’s laatste werken, Farms Near Auvers (1890), toont het uitzicht vanuit Auvers-sur-Oise. Geschilderd met gedurfde penseelstreken van fel geel en groen, toont dit stuk de post-impressionistische stijl van de kunstenaar.

Seascape: Autumn Morning (c. 1935) toont het uitzicht op de Noordzee bij Robin Hood’s Bay, een favoriete plek van de kunstenaar Dame Ethel Walker. Dit schilderij, met een rustig kleurenpalet van blauwe tinten, vangt de golven van de zee met impressionistisch geïnspireerde penseelstreken. Related Forms (1937) van de Britse kunstenares Jessica Dismorr, is een abstract karakter van werken bestaande uit verkoelende blauwe tinten.


Related Forms (1937), Jessica Dismorr en Seascape: Autumn Morning (c. 1935), Dame Ethel Walker.

Kunstenaar Wassily Kandinsky verwierp het realisme in zijn abstracte stukken, in plaats daarvan geloofde hij dat kunst muziek moet nabootsen en alle verwijzingen naar de materiële wereld moet vermijden. Dit resulteerde in dit gedurfde kleurrijke schilderij Swinging (1925), met veel gevoel voor beweging en diepte.

Meer informatie:
Graham & Brown
www.grahambrown.com

Publicatiedatum: