Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Ik denk dat veel retailers in ons land ons nog niet kennen"

Directeur Hans Holterman van Gert Snel Interiors: "Wij helpen klanten met het ontwikkelen van een eigen identiteit"

"Als je je wilt onderscheiden van de rest, moet je hier zijn. We zijn vooral bekend om de enkele, unieke stuks. Hebben heel veel eenmalige meubelen en objecten in huis", vertelt directeur Hans Holterman (50) van Gert Snel Interiors, terwijl hij zijn bezoek in sneltreinvaart meeneemt door de verschillende showroom-afdelingen. Op die manier laat hij zien wat zijn groothandelsbedrijf in huis heeft. En dat is heel wat, zo blijkt. Liefst 13.000 m2 aan meubels (waaronder een brede collectie stoelen en tafels), woonaccessoires en antiek staat er te pronken.

"We zijn volledig gedigitaliseerd. Onze producten - we hebben een kleine 12.000 artikelen in huis - gaan de hele wereld over", zegt Hans, die sinds vijf jaar aan het roer staat van deze Utrechtse onderneming waar 36 mensen werken. 


Het verkoopteam van Gert Snel Interiors, met staand v.l.n.r. Ingrid Vermeulen, Hans Holterman, Harry Wolf, Nikita Smid en Astrid Muijs. Zittend Lieke van der Linden, Marieke Kool en Kyra Struis. Jasperine van Wakeren en Anne Smits ontbreken op deze foto.

Hans Holterman is sinds 2017 eigenaar van groothandel Gert Snel, gevestigd in Linschoten. Daarvoor was hij als ondernemer actief in de reisbranche. De omgang met buitenlandse klanten en internationale producten zijn de raakvlakken in beide sectoren. "Dat internationale gevoel, het gevoel van reizen ervaar je ook hier. Onze antieke meubelen, veelal duurzame erfstukken waar er maar één van op voorraad is, komen werkelijk overal vandaan. Prachtig vind ik dat. Het internationale karakter van dit bedrijf spreekt me dan ook erg aan. Je hoort hier mensen Spaans, Engels, Duits, Nederlands enz. praten. Heerlijk. We hebben ook veel trouwe klanten die hier al heel lang komen. Daar ben ik heel trots op", benadrukt Hans, die nauwelijks uitgesproken is of hij wordt gedag gezegd door een klant van het eerste uur, iemand die al meer dan 45 jaar over de vloer komt!


Jasperine van Wakeren (rechts) leidt klanten rond in de showroom.

Digitale transitie
In het afgelopen lustrum onderging Gert Snel Interiors, actief in het midden- en hoogsegment, een digitale transitie. "We zijn getransformeerd van een traditionele onderneming naar een cross channel-bedrijf. Dat was een enorme stap, maar kwam precies op het juiste moment. In de afgelopen coronaperiode hebben we heel veel baat gehad van onze B2B-webshop. Mede daardoor kon de handel gewoon doorgaan", legt Hans uit.
Zijn groothandelsbedrijf heeft ook nog een kleine Gert Snel-vestiging in Tsjechië die de markt daar bedient. Daarnaast nog een stand op TICA Trends & Trades in zowel Aalsmeer als Venlo.



Keuze is reuze
Na een kleine dip in de voorraad rond covid-19 puilen de magazijnen inmiddels weer uit. "Daardoor kan er heel snel geleverd worden. Daarnaast is de collectie enorm breed. De keuze is reuze, zou ik willen zeggen. Maar dat is ook zo. De klant heeft hier heel wat te kiezen. We richten ons op ondernemers die niet voor standaard gaan. Op onder meer retailers, interieurstylisten en -architecten en horecabedrijven. Voor de hospitality branche zijn we trouwens een nieuwe showroom aan het inrichten. Na de zomer kan men daar volop inspiratie op komen doen."

Eigen identiteit
Als je je als ondernemer wilt onderscheiden van de meute, dan moet je volgens Hans bij zijn Gert Snel Interiors zijn... "Wij helpen klanten ook met het ontwikkelen van een eigen identiteit. Dat je je eigen handtekening kunt neerzetten met ons assortiment.
Onze grote kracht is dat we direct uit voorraad kunnen leveren. Een klant kan het direct meenemen of we bezorgen het met alle liefde op locatie.
Naast een unieke collectie hebben we ook een gewone collectie, die constant vernieuwd wordt. Onze inkopers zijn veel op reis geweest waardoor we ook op dit vlak stappen hebben kunnen zetten.
Als treasure hunt-organisatie zijn we constant op zoek naar mooie stukken. We willen die snoepjes in huis hebben waarmee we onze bestaande en nieuwe klanten blij kunnen maken."

Veel verkocht

Het eerste half jaar heeft Gert Snel zowel nationaal als internationaal veel verkocht. "De afgelopen maanden zijn heel goed geweest. De komende periode wordt uitdagend, want de toekomst kan ik niet voorspellen. Als bedrijf zijn we er in elk geval klaar voor, alle systemen en de voorraad zijn op orde. Daarnaast hebben we flink geïnvesteerd in mensen door het aantrekken van ervaren inkopers en goeie salesmensen. De organisatie staat als een huis.
Als onderneming zijn we geen trendbedrijf, maar we gaan wel altijd voor de nieuwste erfstukken. In de toekomst blijven we ons focussen op individuele producten. Daarmee onderscheiden we ons. Als ik om ons heen kijk, zie ik steeds meer van hetzelfde. Bij ons draait het om 'unlike any other'."

Positieve energie
"Waar ik het meest trots op ben? Als ik zie dat een klant met plezier inkoopt en dat mijn medewerkers met evenveel plezier hun werk doen. Van positieve energie word ik blij. Ik ben al mijn hele leven ondernemer, altijd bezig. Af en toe neem ik wel wat afstand, ga ik met familie weg, of lekker sporten. Als het moet, heb ik genoeg afleiding. En weet je: momenten van ontspanning leiden tot inspiratie.
Ik geloof ik de kwaliteit en kracht van mensen, om samen dingen te ontwikkelen. Ik geef mijn collega's veel verantwoordelijkheid en die nemen ze ook. Daar geloof ik heilig in; met elkaar een strategie bedenken en daar samen met veel energie aan werken. Als je dat goed doet, komen de resultaten vanzelf. Als Gert Snel Interiors gaat het om de kunst van het verleiden. Wij hebben klanten uit binnen- en buitenland veel te bieden, maar ik denk dat er nog veel retailers in Nederland zijn die ons nog niet kennen. Daar gaan we de komende tijd aan werken", besluit Hans strijdvaardig.

Meer informatie:
Gert Snel Interiors B.V.
Laan van Overvliet 5
3461 HE Linschoten 
+31 (0) 348 419070 
info@gertsnel.nl 
www.gertsnel.com