Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Woonmerk in 30 jaar uitgegroeid tot totaalconcept op interieurgebied

PTMD Luxury Living introduceert nieuw meubelprogramma

PTMD Luxury Living heeft een nieuw meubelprogramma op de markt gebracht. "Binnen dit nieuwe programma lanceren we binnenkort een uniek shopconcept met een efficiënte oppervlakte maar wel met de mogelijkheid meer dan 100 verschillende variaties te presenteren", vertelt Erik Roerade (verantwoordelijke New Business) namens het Nederlandse interieurmerk. In Aalsmeer beschikt het bedrijf al meer dan 15 jaar over een twee verdiepingen tellende showroom van 5000 m2. "We zijn een gevestigde naam in de wereld van decoratie en hebben altijd al meubelen gehad. Maar sinds juni hebben we deze collectie flink uitgebreid. We merken dat we steeds meer een serieuze speler in de meubelsector worden. Als PTMD zijn we goed in het inspelen op ontwikkelingen. We zitten bovenop de trends."

Woonmerk PTMD is in 30 jaar tijd uitgegroeid tot een totaalconcept op interieurgebied. Het internationale merk exporteert haar luxe kwaliteitsproducten naar 32 landen. Alleen al in Nederland telt het circa 1500 actieve klanten. De in 1992 door Jos van Opdorp opgerichte onderneming, die later versterking kreeg in de persoon van Gideon van der Dussen, staat vooral bekend om rough en classy, ofwel stoer en stijlvol. Aan alle producten met hun unieke karakter is goed te zien dat er een bepaalde gedachte achter zit; veelal stoere, sobere en robuuste ontwerpen zonder overbodige frutsels en randjes maar met een luxe uitstraling.

Grotere meubelen
Het bedrijf, waar ruim 120 mensen werken, verkocht in de beginjaren potten en manden aan bloemisten en projectinrichters. Niet veel later werden die ook geleverd aan tuincentra en interieurzaken. Gaandeweg kwam de vraag of PTMD ook accessoires kon leveren, gevolgd door lampen en klein meubelen. Het aanbod uitbreiden met grotere meubelen was een vanzelfsprekende ontwikkeling.



Twaalf stijlkamers

Het Style Centre telt twaalf stijlkamers in verschillende mix en match- stijlen. PTMD heeft meer dan 7000 producten in huis die ook via een B2B-webshop zijn te bestellen voor de klant. Elk halfjaar wordt de collectie geüpdatet, zodat elke klant twee keer per jaar uitgenodigd wordt (voor zowel de Spring/Summer- als Autumn/Winter show) om naar Aalsmeer te komen om veelal direct uit voorraad te kopen. Collecties als kerst en ook vroege collecties als Spring zijn mogelijk om in te kopen in de voorverkoop. De steeds wisselende collecties zijn er overigens het gehele jaar door te bekijken.

Hoger kwaliteitsniveau
'Boven' zijn de accessoires te vinden. Op de begane grond een flinke toonzaal waarin het nieuwe meubelprogramma, dat in vergelijking met het vorige naar een nog hoger kwaliteitsniveau is getild. De (eet)tafels, -stoelen, (elementen)banken, kasten, bedden en tuinmeubilair, die door woonwinkels, retailers en andere gegadigden kunnen worden verkocht, worden elders in Europa gefabriceerd. Dankzij de grote voorraad is het meubilair (binnen twee weken) te leveren. Heeft de consument een product op maat besteld, dan is de levertijd tussen de 8 en 12 weken.

Totaalconcepten
"Nieuw is dat we er een totaalconcept aan hangen, dus dat de meubelen met bijhorende accessoires worden verkocht. We bieden totaalconcepten aan; huishoudens kunnen met onze producten uit het midden- en hoogsegment hun hele huis inrichten. Verder kunnen klanten nu ook kiezen uit verschillende kleuren en stoffen. Op het gebied van tafels is er keuze uit allerlei bladen en onderstellen. De consument kan bij onze klant geheel naar wens zijn keuze maken. Er zijn we 200 verschillende mogelijkheden. Daarbij ondersteunen we de retailers met POS-materiaal zoals displays. Hiermee kunnen ze de producten nog beter onder de aandacht brengen. We vinden het belangrijk om onze klanten te ontzorgen. We helpen ze ook bij het wegzetten van een bepaalde stijl in hun winkel middels ons eigen stylingteam."

135 Style Shops
Naast meubelen en accessoires is de productgroep met zijden bloemen en planten ook nog steeds een belangrijke tak binnen het bedrijf, zo wordt duidelijk als we de verschillende stijlkamers bezoeken. PTMD werkt sinds jaren verder met het shop-in- een shopconcept accessoires waarbij er een intensieve samenwerking is met de betreffende ondernemer. "Deze zogenaamde Style Shops, waarvan we er ongeveer 135 hebben staan in Europa, vertegenwoordigen volledig het DNA van ons merk. Het nieuwe meubelconcept gaan wij in november presenteren in ons Style Centre in Aalsmeer."

Projecten
Naast bloemisten, tuincentra, interieurwinkels en meubelzaken realiseert PTMD regelmatig mooie projecten in hotels en restaurants. "Recentelijk gerealiseerde projecten voorbeelden waar we trots op zijn, is het restaurant en enkele hotelkamers van Waterrijk Oesterdam in Tholen en ook het Raadhuis in Oostvoorne is de moeite waard te bezoeken.."

Meer informatie:
PTMD Style Centre
Braziliëlaan 22
1432 DG Aalsmeer
info@ptmd.nl  
www.ptmd.nl