Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Domotex 2023 telt talloze nieuwigheden

Met talloze nieuwigheden zal Domotex van 12 tot 15 januari 2023 van start gaan in het Hannover Exhibition Center. Het wordt nu al duidelijk dat de 33e editie van 's werelds belangrijkste vakbeurs voor tapijten en vloerbedekking een sterk en innovatief evenement zal worden. Deutsche Messe heeft de door Corona gedwongen onderbreking gebruikt om 's werelds belangrijkste vakbeurs voor tapijten en vloerbedekking aan te passen aan de veranderende marktbehoeften en aan verdere strategische ontwikkelingen. Van 12 tot 15 januari zal Domotex verschillende nieuwe kenmerken vertonen: een moderne en geoptimaliseerde indeling van de twee onlangs geïntroduceerde Domotex labels "Rugs" en "Flooring", evenals een aangepaste halstructuur zullen de oriëntatie vergemakkelijken. Daarnaast biedt Domotex nog meer toepassingsgerichtheid en meer speciale formaten afgestemd op specifieke doelgroepen voor meer sfeer en meer relevantie.

"Op de volgende Domotex zullen er veel nieuwe dingen te ontdekken zijn. We hebben het afgelopen jaar intensief gebruikt om nieuwe deelnamemogelijkheden voor bedrijven te ontwikkelen en een nieuwe merkbeleving voor onze beursgasten te creëren. Uiterst waardevol voor ons was en is de uitwisseling met alle marktpartijen. Het thema duurzaamheid en de circulaire economie spelen een grote rol. Met name de laatste twee jaar is gebleken dat thema's als grondstof efficiëntie, milieuvriendelijke producten en productieprocessen, maar ook lastige supply chains steeds meer op de voorgrond treden. Met de speciale showcase "THE GREEN COLLECTION" richt Domotex zich op het thema duurzaamheid en biedt exposanten en bezoekers een hands-on ervaring van het hoofdthema. De 'nieuwe' Domotex biedt alle betrokkenen veel ruimte voor ervaring, oriëntatie, innovatie en inspiratie, maar natuurlijk ook toegang tot nieuwe klanten, partners en leveranciers. Trends, innovaties en lifestyle zullen gedecentraliseerd in de respectievelijke expositieruimtes worden gepresenteerd. Exposanten en beursgasten kunnen zich verheugen op vele innovatieve ideeën. Zij kunnen trends en innovaties ontdekken die het zakendoen van morgen vorm zullen geven", aldus Sonia Wedell-Castellano, Global Director Domotex, Deutsche Messe AG.

Registraties boven verwachting
De stand van de inschrijvingen bewijst de positieve respons op DOMOTEX, die in januari 2023 als hybride beurs zal worden gehouden. "Veel exposanten hebben hun deelname aan Domotex al bevestigd nog voordat de registratie officieel open was", voegt Wedell-Castellano toe. "Dit onderstreept eens te meer het belang van Domotex als een wereldwijde marktplaats en een bron van inspiratie voor de hele industrie. En hoe belangrijk persoonlijke ontmoetingen zijn voor de industrie. Bekende en reeds lang bestaande exposanten zoals ABC Italia, IPEK - A. Ipektchi, Jaipur Rugs Company, Jambros Modern Flooring, Javi Home, Lila Valadan/ Naziri en Surya uit de sector van de handgemaakte tapijten, alsook Empera, McThree, Merinos Oriental Weavers, Royal Hali, Solomon en Tisca uit de sector van de machinaal vervaardigde tapijten, hebben hun deelname reeds bevestigd. Ook zeer bemoedigend zijn de toezeggingen van CFL Flooring, Design Parquet, Falquon, Lamett, Li&Co, NOX en Swisskrono in de segmenten parket, LVT en laminaat. Bovendien hebben Aspecta, Balta, Betap, Condor, Infloor-Girloon en Oneflor uit de textiel- en veerkrachtsector en Eugen Lägler, Neuhofer, SELIT en Välinge uit de sector van de toepassings- en installatietechnologie zich al aangemeld."

Twee nieuwe sterke labels: "Rugs" en "Flooring" evenals een aangepaste halindeling vergemakkelijken het marktoverzicht
Op Domotex 2023 worden twee nieuwe sterke labels geïntroduceerd om de oriëntatie voor de aanwezigen te optimaliseren: "Rugs" (Vloerkleden) en "Flooring" (Vloerbedekking) . De nieuwe halindeling beslaat het noordelijke deel van het beursterrein, direct achter hoofdingang NOORD 1, en brengt de productgroepen van de twee labels samen. Zo kunnen de bezoekers van de vakbeurs uit de groot- en detailhandel, de architectuur, de binnenhuisarchitectuur, het handwerk en de meubel- en inrichtingsbranche zich gemakkelijker oriënteren: het grootste assortiment handgemaakte tapijten ter wereld wordt gepresenteerd in de hallen 2 tot en met 4. Machinaal vervaardigde tapijten zijn te zien in de hallen 5 en 6. De hallen 2 tot en met 6 vormen zo het label "Rugs".

Producten en praktische oplossingen uit de toepassings- en installatietechniek zijn voortaan thuis in hal 22, direct naast de harde vloeren en veerkrachtige vloeren in hal 23. Textiele vloerbedekkingen zijn daar tegenover te vinden in de hallen 19/20. De hallen 19 tot en met 23 vormen zo het label "Flooring".

Nieuwe ruimte voor inspiratie
De komende Domotex zal in alle productgebieden nieuwe formats en aanknopingspunten bieden. Daartoe behoren de nieuwe MOOD SPACES, stallen ontworpen door interieurontwerpers die de huidige trends vertegenwoordigen en de vloer en het tapijt als een geïntegreerde oplossing tot uitdrukking brengen. De MOOD SPACES zijn een bron van inspiratie voor de meubelhandel en interieurontwerpers en laten, in de geest van het concept store-formaat, zien welke producten kunnen worden gecombineerd om een gethematiseerde wereld te vormen. De MOOD SPACES zullen te vinden zijn in Hal 6.

Met de eveneens nieuwe speciale presentatieruimte "THE GREEN COLLECTION" wordt in een centrale ruimte in hal 23 het thema duurzaamheid centraal gesteld en in een inspirerende ambiance gepresenteerd. In lijn met het hoofdthema FLOORED BY NATURE zal de speciale ruimte THE GREEN COLLECTION een overzicht bieden van producten en productieprocessen van tapijt- en vloerbedekkingsfabrikanten die staan voor duurzaamheid. Deze samengestelde exposantenbijdragen bieden oriëntatie en inspiratie voor iedereen die op zoek is naar informatie over duurzame producten en maken het, dankzij de bijbehorende fabrikantreferenties, gemakkelijker om producten te vinden op DOMOTEX. THE GREEN COLLECTION omvat de thema's milieuvriendelijke producten, gezonde producten, duurzame productie en sociale verantwoordelijkheid. Huidige onderzoeksprojecten en dus een blik op de toekomst van tapijt en vloerbedekking worden hier ook aangeboden. Bovendien hebben certificeerders hier de mogelijkheid zich te presenteren. Dit gebied wordt gecompleteerd door een conferentieprogramma dat actuele onderwerpen behandelt, een presentatiehoek voor universiteiten en instituten, en een cateringgedeelte.

Al jaren zijn de internationale Carpet Design Awards (CDA), gepresenteerd door COVER en HALI Magazines, onlosmakelijk verbonden met Domotex . Volgend jaar zullen ontwerpers en fabrikanten opnieuw worden geëerd met deze prijzen.

DOMOTEX Wereldwijd
Domotex asia/CHINAFLOOR, de internationale vakbeurs voor tapijten en vloerbedekkingen in de regio Azië-Pacific, wordt van 31 augustus - 2 september 2022 gehouden in Shenzhen. Domotex Turkije, de toonaangevende vakbeurs voor tapijten en vloerbedekking in Turkije en het Midden-Oosten, vindt plaats in Gaziantep in mei 2023.

Meer informatie:
Deutsche Messe
www.domotex.de 

Publicatiedatum: