Beter Bed opende eerder al zijn eerste Slaap Experience aan het Sontplein in Groningen. Zaterdag 25 juni, tijdens de officiële opening van het winkelcentrum, was het - na uitstel vanwege COVID-19 - tijd om ook hier op een feestelijke wijze bij stil te staan. De 84e winkel van Beter Bed in Nederland is een voorbeeld van de Beter Bed-winkel van de toekomst. Deze nieuwe winkelformule is gebaseerd op twee sferen - Dag en Nacht - zodat bezoekers uit Groningen en omgeving een complete slaapomgeving ervaren. In de Beter Bed Slaap Experience kunnen zij daarnaast kennismaken met de allerlaatste technologische toepassingen die aan de basis staan voor een gepersonaliseerd slaapadvies. Dat meldt Beter Bed in een persbericht.
Groningen beleeft een landelijke primeur en maakt als eerste kennis met het nieuwe winkelconcept van Beter Bed. Met de Slaap Experience zet Beter Bed niet de producten centraal, maar vooral de beleving van een goede nachtrust én van uitgerust wakker worden. “We zien ernaar uit om bezoekers uit Groningen en omstreken te mogen verwelkomen en kennis te laten maken met onze innovatieve slaapoplossingen”, zegt Jeffrey Gans, filiaalmanager van de Slaap Experience in Groningen. “Onze nieuwe winkel ziet er prachtig uit en staat helemaal in het teken van een bijzondere slaapbeleving, zodat onze klanten aan den lijve kunnen ervaren hoe wij onze belofte ‘Beter slapen, beter leven’ persoonlijk en tastbaar maken. Iedereen is anders en heeft andere slaapbehoeften. Daarom willen we bezoekers zelf laten ervaren wat een goede nachtrust voor hen persoonlijk betekent.”
Meten voor persoonlijk advies
Naast de vakkennis van slaapexperts past Beter Bed ook data toe om elke klant de beste keuze te laten maken. Dankzij de Beter Slapen ID-technologie die met sensoren het lichaam meet, krijgen klanten nu een persoonlijk ligprofiel inclusief matrasadvies. Gans: “Door het gebruik van data en metingen kunnen we klanten een persoonlijk en op maat gesneden advies geven over het matras en/ of het kussen dat het best bij hen past. Tijdens diverse testen met deze nieuwe technologie werd duidelijk dat veel mensen heel andere voorkeuren hebben dan ze aanvankelijk dachten.” In de nabije toekomst wil Beter Bed het mogelijk maken dat mensen thuis metingen kunnen doen om de ideale slaapoplossingen te ontdekken.
Indruk van de allerlaatste innovaties
In de nieuwe Slaap Experience demonstreert Beter Bed de laatste (duurzame) innovaties en slaapoplossingen:
- Beter Slapen ID
De Beter Slapen ID is een meetsysteem met sensoren die het lichaam van de klant meten. Op basis van deze metingen en het invullen van een paar persoonlijke vragen ontstaat een onafhankelijk bewezen advies. - M line
Een spectaculaire Indoor, led wall van ruim 12 meter breed pronkt achter 8 M line-matrassen. Zodra de consument binnen de juiste afstand van een matras komt, laat het led-scherm door middel van afstandssensoren specifieke content zien over dat matras. - Beter Slapen Plan
Het Beter Slapen Plan is een interactief slaapadvies gegeven door Beter Bed chatbot Bo. Het plan helpt om de slaapbehoeften van de consument in kaart te brengen én te voorzien van persoonlijk advies. Alle antwoorden en gesprekken die deze chatbot voert, helpen de slaapadviseurs op de vloer de consument te adviseren en data te verzamelen die later gebruikt kan worden voor het opbouwen van langdurige klantrelaties. - Interactieve kussenwand
In de Beter Bed Slaap Experience ligt de uitgebreidste kussencollectie van Nederland. Om de klant te helpen de juiste keuze te maken is een interactieve wand gecreëerd, waarbij videocontent voorziet van alle benodigde informatie om een selectie voor het proefliggen te maken, waarmee de klant het kussen kan uitproberen.
Meer informatie:
Beter Bed
www.beterbed.nl