Wehkamp, een Nederlandse online retailer in zowel fashion als home & Living, rapporteerde gisteren 23 juni haar financiële prestaties en strategische vooruitgang voor het boekjaar 2021-2022. De consumentenomzet steeg op jaarbasis met 7,3% tot € 783 miljoen op pro forma basis. Tevens laat het online warenhuis weten dat aandeel Home & Living toeneemt. Dat meldt het bedrijf een persbericht.
"Het eigen merk in het segment Home & Living blijft aan kracht winnen met de introductie van een nieuw assortiment in badkamer- en beddengoedproducten. De kwaliteit en robuustheid van de toeleveringsketen van het eigen merk leidden tot minder problemen met de beschikbare voorraden, wat een positief effect heeft op de omzetgroei. Daarnaast werd de klantenervaring versterkt met technologische verbeteringen om de winkelervaring verder te personaliseren", aldus Wehkamp.
Wehkamp CEO Graham Harris: “We zijn verheugd dat wij opnieuw een jaar van sterke financiële prestaties voor Wehkamp kunnen presenteren. In 2022 lanceren we een speciale webshop gericht op mannen, en zijn we klaar voor verdere overnames om onze sterke logistieke expertise, portfolio en productaanbod aan een nog bredere klantengroep aan te bieden. Wij zien de toekomst van Wehkamp met vertrouwen tegemoet en zijn goed gepositioneerd om onze winstgevende groeistrategie als pure play online retailer voort te zetten.”
Meer informatie:
Wehkamp
www.wehkamp.nl