Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Caroline van Velze van Zuiver Group: "Dit is de tijd dat je écht moet ondernemen"

Het voelde voor vele interieurliefhebbers als thuiskomen. Na twee jaar zonder huisshow vonden van 13 t/m 20 juni de jaarlijkse open dagen van de Zuiver Group plaats. Als thema was gekozen voor - heel toepasselijk - Homecoming. "Deze editie voelde dan ook echt als thuiskomen, we mochten meer dan 200 gasten uit heel Europa en daarbuiten verwelkomen", vertelt mede-eigenaar en creative director Caroline van Velze in het bijzijn van creative buyer Kristi Nieuwenhuijse. 

Pieter Hogenhout, managing director van Zuiver Group proost met creative director Caroline van Velze op een succesvolle huisshow.

"Dankzij het zonnige weer hebben we alle dagen van het dakterras kunnen genieten", gaat ze verder. "Alle bezoekers zijn door ons met een lunch of diner uit eigen keuken én geserveerd als in een echt restaurant in de watten gelegd. Ook ons personeel, dat uit 110 mensen bestaat, heeft bij toerbeurt genoten van een vers bereid diner, waarbij er keuze was uit 10 gerechten.
Een dj zorgde de hele dag voor een muziekje, 's avonds gingen de voetjes van de vloer. Het was echt een feestje. We hebben ervoor gezorgd dat niemand iets tekort kwam", aldus Caroline, die verder vertelt dat er ook nog een ijscokar en een theesommelier present waren. Tot slot kregen alle bezoekers nog een foto mee als herinnering. Een ingehuurde fotobooth maakte ter plekke een print.

Tijdens de open dagen werd goed voor de inwendige mens gezorgd.

De bezoekers van de huisshow kwamen niet alleen uit Nederland, maar ook uit Ierland, Italië, Uruguay, Zweden, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Bulgarije, Dubai, België, Estonia, Hongarije en Spanje, somt Caroline op. "Onze buitenlandse bezoekers kregen een hotelovernachting aangeboden en werden met een speciale Zuiver-bus opgehaald. Jammer dat het op Schiphol niet soepel verloopt, daardoor hebben verschillenden klanten, met name uit Duitsland, hun vlucht gecanceld. De klanten uit Azië hebben we met een live verbinding door de showroom rondgeleid." 

De kantine van de Zuiver Group deed dienst als heus restaurant. Alles werd in eigen beheer gedaan.

In de showrooms in Westzaan pronkten de nieuwste interieurproducten van Zuiver, Dutchbone, Bold Monkey, Banne en de whitelable collectie. Agenten en accountmanagers namen klanten mee de prachtig ingerichte toonzalen in.
De nieuwe Zuiver-collectie is overvloedig geïnspireerd door rustgevende Japanse interieurs met uitgebalanceerde tinten, natuurlijke materialen en veel comfortabele, zachte stoffen. "Het Zensible interieur van Zuiver helpt je tijd te vinden voor 'me, meself and I'. Een veilige haven creëren, waar je tot rust kunt komen en tot bezinning kunt komen."

Gekozen is voor rustgevende aardse kleuren. Voor materialen die een rustgevende sfeer uitstralen. Stoffen die gekenmerkt worden door lijnpatronen, zoals de bekleding van de Blossom bank en het Shore tapijt.


Na afloop kregen alle bezoekers een foto mee als herinnering.

Woonkamersfeer
De creatieve geesten van Zuiver Group zijn alweer met de volgende collectie bezig. "We zijn non-stop bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten’ Vier keer per jaar introduceren we voor Zuiver een zogeheten drop; 15 a 20 artikelen die bij elkaar passen en waarmee we een woonkamersfeer creëren. Beetje het fashion-idee; je kunt het zo overnemen in je eigen winkel."
In Milaan werd vijf dagen lang de nodige inspiratie opgedaan. Die ervaringen worden fysiek gedeeld in het lab, waar de nieuwste items alweer staan opgesteld. "Hier laten we een aantal highlights zien, waar we zoal mee bezig. Bezoekers vinden het interessant om te zien hoe onze producten tot stand komen."

"In Milaan hebben we veel nieuwe toepassingen van materialen zien. Van gerecyclede materialen uit reststromen tot circulaire oplossingen. Prachtig om te zien hoe de industrie hier volop mee bezig is en de krachten bundelt om tot alternatieven komen. Verder zag ik ook veel nieuwe vormen en fel en uitbundig kleurgebruik, zoals bijvoorbeeld bij Dolce & Gabbana. Het zonnetje is huis mag weer schijnen!"


De feestelijk ingerichte entree zorgde ervoor dat je je als bezoeker direct welkom voelde.

Toekomst
Over de nabije toekomst is Caroline hoopvol gestemd. "In de afgelopen twee jaar is er veel geld besteed in en rond het huis. Dat het nu wat minder wordt, merken we ook, maar dat betekent niet dat dit slechter is. We zijn zeker niet ontevreden. Tuurlijk, het zijn spannende tijden, maar vaak komt er uit zo'n periode iets moois voort. We hebben te maken met hoge kosten, maar dit is wel de tijd dat je écht moet ondernemen. Dat je je bedrijf veilig moet manoeuvreren naar de overkant. Wij worden selectiever, maken daardoor vaak betere keuzes, met als gevolg dat de beleving van een product nog beter wordt.
We beschikken over een heel goed team, hebben veel specialisten in huis die onze bedrijf mooi maken. Dat hadden we 20 jaar geleden niet kunnen bedenken. We zijn dan ook heel blij dat we kunnen knallen. In Amerika bijvoorbeeld kunnen we nu eindelijk, na deze coronaperiode, onze plannen gaan uitrollen. De verwachtingen zijn hooggespannen", besluit Caroline.

Volgende stop van de Zuiver Goup is Parijs, waar de gehele merkenportfolio gepresenteerd zal worden.

Meer informatie:
Zuiver Group
www.zuiver-group.com


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven