Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Deen gaat op zoek naar verkooppunten in Benelux en DACH-landen

Nieuwe salesdirecteur Steen Elgaard van Rivièra Maison: "Ik weet hoe je als interieurmerk een plaats verovert"

Opvallend transfernieuws in de interieurbranche. Rivièra Maison heeft de 48-jarige Deen Steen Elgaard aangetrokken. Op 1 juni jl. is hij als Director of Sales aan de slag gegaan. Reden voor Wonen360 om naar het hoofdkantoor van de groothandel af te reizen om meer te weten te komen over deze nieuweling, die een sleutelpositie inneemt binnen het Amsterdamse interieurmerk. "Ik ben een performer, haal het beste uit mensen naar boven om ze naar een hoger level te tillen", vertelt een enthousiaste Elgaard.
Al na drie weken lijkt hij zijn draai gevonden te hebben bij Rivièra Maison, waar op dit moment de nieuwe kerstcollectie te zien is die er volgens hem geweldig uitziet en bezoekers tot eind september in de juiste stemming brengt.



Door Steen Elgaard toe te voegen aan het verkoopteam, wil Rivièra Maison in de nabije toekomst een ​​nog betere partner voor haar klanten zijn. "De ambitie is om samen met de klanten te groeien, de leveringsprestaties te verbeteren en een nóg betere kwaliteits- en klantgerichtheid te ontwikkelen", vat de nieuwe verkoopdirecteur de visie van zijn nieuwe bedrijf samen.

Elgaard komt van de Lars Larsen Group, waar hij als Sales Director Scandinavia en North America verantwoordelijk was voor de divisie Theca. Daarvoor was hij onder meer International Key Account Manager van de Actona Company A/S.

Mooie toekomst
"Ik heb verschillende gesprekken gehad met CEO Henk Teunissen en zijn compagnon. Gebleken is dat Rivièra Maison een bedrijf is met veel groeipotentie. Een innovatief merk met drie stijlen: van landelijk naar stoer industrieel, maar ook chic."
Met de komst van Steen verschuift de focus wat meer naar de wholesale. Hij gaat daarvoor ook op zoek naar nieuwe verkooppunten in de Benelux en DACH-landen. "Naar dealers die met ons willen groeien."
Als hoofd verkoop gaat Steen Elgaard dus de ambities van Rivièra Maison verder vorm geven. Daarnaast stuurt hij een team agenten en verkopers aan. "Mijn doel is om van Rivièra Maison een nog sterker merk te maken, zodat iedereen die actief is in de interieurbranche dit label gaat waarderen. Ik geloof in een mooie toekomst van dit bedrijf. De focus ligt primair in Europa, waar verschillende landen ons nog niet goed genoeg kennen. We zijn sterk in de Benelux en de DACH-landen en deze positie willen we dus verder uitbouwen en versterken."

Positieve vibe
Elgaard voelt al vanaf dag één de positieve vibe op de werkvloer van Rivièra Maison. "Er heerst een open sfeer van 'happiness en joy'. Ik voel me zeer welkom. Iedereen doet zijn stinkende best om succesvol te zijn. Alleen op die manier kom je met onze partners tot goede resultaten.
Verder blijkt de collectie heel attractief te zijn voor onze dealers. Er staat een mooi, breed woonprogramma. Dat is in mijn ogen uniek te noemen. De designstijl is bijzonder en onderscheidend. Rivièra Maison heeft dan ook alles in huis, voor zowel binnen als buiten, waarmee je je als consument ook echt thuis voelt. Als interieurmerk bezorgen we mensen een (t)huis waar je jezelf kunt zijn."

Groeipotentie
"Als bedrijf hebben we nog veel groeipotentie", gaat hij verder. "Ik ga er alles aan doen om talentvolle mensen - er staat al een heel goed salesteam - te helpen een nog hoger niveau hoger te bereiken. Het gaat om het team, niet om mij. Ik help ze bij het maken van de juiste beslissingen. Iedereen kan een product verkopen, maar je moet voor de langere termijn wel de interieurmarkt begrijpen. Ik doorzie deze snel en ben, gebaseerd op mijn arbeidsverleden, goed in het nemen van beslissingen als de actualiteiten daar om vragen. Verder ben ik goed in het creëren van samenwerkingen; waar moet je zijn en hoe ga je het aanpakken?"

Canada
Steen Elgaard is overtuigd van zijn nieuwe baan. Hij is inmiddels al verhuisd van Denemarken naar Nederland. Zijn van oorsprong Canadese vrouw (in haar vaderland was hij van 1999-2014 actief) volgt later. "Ik woonde zo'n 15 jaar in Canada, waar ik ongeveer tien jaar mijn eigen adviesbureau had gespecialiseerd in verkoopstrategieën, markt- en distributieplanning. Dat deed ik voor verschillende bedrijven. Voordat ik naar Riviera Maison kwam, was ik actief voor Theca als Sales Director voor Scandinavië en Noord-Amerika. Ik weet hoe de verschillende interieurmarkten in elkaar steken en hoe je als merk daarin een plaats kunt veroveren."

"Nederland is een geweldig land voor mij. In de eerste weken zat het weer flink mee. Ik ben een fervent watersporter, houd van alle watersporten, je begrijpt dat ik hier flink aan mijn trekken komt. Ook ben ik dol op fietsen. Nou, als je ziet hoe goed hier alles geregeld is!"

Grote passie
Elgaard blijkt verder een grote passie voor muziek te hebben. Hij houdt van optredens in theaters, musicals die opgevoerd worden maar ook van rockmuziek. "Als bandlid heb ik veel concerten gegeven en bijgewoond. Ik ben van nature een happy guy, met als gevolg ook een moderne manager. Loop altijd met een glimlach rond, ben een heuse performer. Wil het graag mensen naar de zin maken. Dat is ook mijn doel bij Rivièra Maison. Ik zal mijn collega's nooit opzadelen met een opdracht waarvan het einddoel niet in beeld is. Alles heeft een doel, het gaat om de passie. Persoonlijk geniet ik van de meest kleine dingen in het leven." 


De modulaire Brandon bankcollectie ("de perfecte zit en stijl voor uw huis") van Rivièra Maison heeft deze week de Best of Design Award van SCHÖNER WOHNEN gewonnen!

Meer informatie:
Rivièra Maison
www.rivieramaison.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven