Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bart Zonneveld van Light & Living:

“Succesvolle crossale dankzij pop-up event met Present Time"

In de showroom van Light & Living heerst al enige tijd een gezellige drukte. Dè leverancier van verlichting, woonaccessoires en (klein)meubelen heeft namelijk naast haar showroom met 15 thema’s een speciaal pop-up event geopend. Van heinde en ver komen klanten de nieuwste collecties bekijken in Noordwijk. Het pop-up event van Present Time wordt tegelijkertijd gehouden met de opendagen van Light & Living. De groothandel uit Almere, die ook onder de Light & Living-paraplu hangt, laat hier een sneakpeek zien van de collectie.

Bart Zonneveld, head of sales bij Light & Living, ziet dat deze Pop-Up direct haar vruchten afwerpt. "De collecties bijten elkaar niet, maar vullen elkaar juist mooi aan. Sommige klanten van Light & Living kennen de collecties van Present Time nog niet en andersom. Het pop-up event is een ideaal moment om met elkaar in contact te komen. Er kunnen zaadjes gepland worden die in de toekomst uit kunnen groeien tot mooie samenwerking. Deze kruisbestuiving komt uiteindelijk ten goede aan de hele groep.


Bart Zonneveld, head of sales bij Light & Living.

Verschillende stijlen
Het verschil in stijlen van beiden bedrijven is volgens Bart één van de redenen dat de collecties complementeer zijn. "Light & Living is sterk in hotel chique, al hebben we ook natuurlijke collecties zoals de nieuwe Desert Gold lijn. De kracht van Present Time daarentegen ligt in de strakke Scandinavisch stijl." Als voorbeeld geeft Bart de klokken van het zusterbedrijf. "Het merk Karlsson is bijvoorbeeld erg sterk. Wij (Light & Living) hebben ook klokken, maar die zijn weer heel anders." 



Record aantal bezoekers
Er kan geconcludeerd worden dat de opendagen en het pop-up event nu al een groot succes zijn. "Nog nooit hebben we zo veel bezoeken gehad in de showroom", vertelt Bart enthousiast. "En dat terwijl er op dit moment veel onzekerheid is binnen de markt." Niet alleen Nederlanders komen in grote getalen langs, juist ook klanten uit het buitenland vinden de showroom. "We zitten in een gevoelsbranche. Nu de reisbeperkingen voor een groot gedeelte opgeheven zijn zie je dat mensen er weer op uit trekken."



Branding
Ook Remco Prins, die een van Present Time's vertegenwoordigers is tijdens het event, is blij met de intensieve samenwerking tussen de twee merken. "Tot nu toe is het zeker geslaagd. Dit draagt bij aan de branding van beiden bedrijven", zegt Remco, terwijl hij de best verkochte klok aanwijst: de koekoeksklok van Karlsson. Als het aan Remco ligt blijft het hier niet bij en krijgt het pop-up event een vervolg. Tevens bestaat er een kans dan it's about RoMi, dat in april over werd genomen door de Light & Living Group, hier ook een rol in zal krijgen.

Het pup-up event wordt van 7 t/m 26 juni gehouden in de showroom van Light & Living te Noordwijk. In schrijven kan nog via deze link.



Meer informatie:
Light&Living Group
's-Gravendijckseweg 8
2201 CZ Noordwijk
+31 (0) 10 668 0131
sales@light-living.com
www.light-living.com

Present Time
Televisieweg 16
1322 AM Almere
+31 (0) 36 535 8888 
sales@presenttime.com
www.presenttime.com