Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Joris Coppes directeur van B Living:

'Op de schop nemen van e-commerce strategie bleek goud waard te zijn'

Bij woonaccessoires groothandel B-Living hebben ze een aantal sterke jaren achter de rug, maar dit is niet altijd zo geweest. In 2017, toen het nog niet allemaal rozengeur en maneschijn was, kwam Joris Coppes aan het roer te staan en haalde de bezem door de gehele organisatie. Tijdens de eerste editie van Optimizers E-Day vertelde de directeur dat zo ook de gehele e-commerce aanpak op de schop werd genomen. Achteraf bleek dit een uitstekende keuze geweest te zijn.

"Er zijn twee verschillende redenen voor veranderingen", legt Joris uit. "Aan de ene kant heb je beslissingen uit noodzaak en aan de andere kant uit ambitie. Bij ons was er destijds ongetwijfeld spraken van noodzaak." Echter zorgde dit er wel voor dat er rigoureuze ingrepen gedaan konden worden. Om maar te beginnen over de website. "Je hebt maar 1,4 seconden nodig om een eerste indruk van iets of iemand te krijgen. Dus ook een website." Vandaar was het tijd voor verandering. Maar hoe dan?


Joris Coppes, directeur van B-Living, tijdens de Optimizers E-Day. Luister hier zijn hele presentatie terug.

App4Sales
Ongeveer vijf jaar geleden liep Joris 
over de beurs Tendence in Frankfurt en besloot te leren van concullega's. "Ik ging simpelweg langs stands van bedrijven en vroeg hoe zij hun websites hadden geoptimaliseerd." Al snel zag hij een correlatie. "Ondernemingen waarvan ik dacht 'die doen het goed', werkten voor het grootste gedeelte met App4Sales." Dit is een flexibele webshop waarmee B2B klanten op elk moment hun bestellingen kunnen plaatsen. Vandaar werd er besloten om in zee te gaan met het softwarebedrijf achter deze oplossing: Optimizers.



Gigantische groei
Spijt zal Joris hier niet van hebben. De eerste jaren werd er een jaar-over-jaar groei van 300% gerealiseerd. De afgelopen jaren komt dit getal van de groothandel uit Hengelo neer op 90%. Niet voor niks werden er vandaag de dag 3 van de 90
medewerkers fulltime aan het e-commerce gedeelte van het bedrijf. "Ik ben geen specialist op dit gebied. We hebben deze successen te danken aan het team."



Omnichannel
Tenslotte benadrukt Joris dat het online gedeelte van een onderneming niet alles is. 
Juist de combinatie tussen de fysieke en digitale wereld is belangrijk. "B-Living is een omnichannel groothandel. Niet alleen de webshop is belangrijk. Juist ook de showroom, beurzen, catalogi en niet te vergeten klantbezoeken. Weet wat er in de winkel van je klant speelt. Alleen dan kun je ze optimaal van dienst zijn."

Meer informatie:
B-Living
Platinastraat 100
7554 NB Hengelo
053 487 7411
info@b-living.eu
www.b-living.eu