Bij de designwoonwinkel Flinders doen ze aan omdenken. Zo maakt CEO Oscar Diele duidelijk dat klantadvies geen kostenpost is, maar juist een verdienmodel. Dit zal voor veel mensen vreemd klinken. Vandaar dat hij dit haarfijn uitlegt aan de lezers van Emerce.
Oscar Diele, CEO van Flinders.
"We weten dat ongeveer een derde van onze klanten voor hun aankoop contact met ons opneemt en dat zij twaalf keer beter converteren – onder andere door cross- en upselling – op basis van inhoudelijk advies. We zitten in een adviesgevoelig segment en nodigen klanten actief uit, verstoppen onze contactkanalen niet. Iedere klant die contact heeft gehad met klantadvies (zoals de customer service heet, red.) wordt getagd en als die binnen 48 uur een order plaatst, gaat er een melding naar de adviseur dat zijn advies heeft geholpen. Daardoor weten we precies hoeveel advise suported sales we hebben. En zien we dat het dus geen kostenplaats is, maar omzet oplevert", aldus Oscar.
Bron: Emerce