Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Initeam geeft 7 gouden tips om mensen in een meubelwinkel te krijgen

Hoe meer klanten over de vloer, hoe groter de kans is op verkopen. Maar hoe krijg je ze veel mogelijk potentiele klanten in je meubelwinkel. Initeam, dat bedrijfssoftware levert voor organisaties actief in de meubel-, slaapcomfort- en interieursector, geeft zeven gouden tips in een blog.


Foto ter illustratie: © Nomadsoul1 | Dreamstime

Online en offline zijn vrienden
"Uw website of –shop kan de figuurlijke vitrine voor uw fysieke winkel zijn. Internet biedt uitstekende mogelijkheden om mensen te inspireren. Het helpt als u uw ‘highrunners’ op de homepage post. Geef elk product uit uw aanbod gedetailleerde benamingen mee, zodat mensen ze sneller vinden op Google of andere zoekmachines.

Stimuleer mensen om online geplaatste bestellingen in de winkel op te halen. Wedden dat ze in uw shop nog op zoek gaan naar passende bijproducten en accessoires?

Evolueer naar een totaalaanbod
Naast uw corebusiness – meubilair – doet u er goed aan uw aanbod te verruimen met decoratie en meeneemartikelen. Mensen genieten weliswaar lang van een woon- en slaapkamer, maar kijken voortdurend nieuwsgierig rond naar andere elementen om in hun interieur te integreren. Door ook dergelijke producten aan te bieden, houdt u de consument in de markt.

Inspireer en organiseer
De grote online spelers beperken zich doorgaans tot ‘box moving’: bestelling, betaling, levering, klaar. Een fysieke winkel biedt ongelooflijke opportuniteiten. Organiseer daarom regelmatig evenementen die mensen naar uw winkel lokken. Informeer uw bestaande klanten daarover via de gegevens in uw databank. Bereik een nog breder publiek door uw event te promoten via de lokale pers, sociale media of andere kanalen. In de winkel zelf stelt u nieuwe interieurs samen en adviseert u bezoekers, onder meer over nieuwe trends. Gegarandeerd wint u daarmee talrijke nieuwe zieltjes.

Investeer in persoonlijke communicatie
Via uw software weet u wie wat en wanneer heeft gekocht. Die data omvatten een goudmijn aan informatie voor extra verkopen. Als iemand net een nieuw lederen salon heeft gekocht, kunt u die persoon briefen over het recentste onderhoudsproduct dat de levensduur van zijn aankoop kan verlengen. Wie vandaag een babykamer aankoopt, wil over zes jaar de leefwereld van zijn oogappel graag aan diens leeftijd aanpassen, bijvoorbeeld in het kader van een lentefeest of eerste communie. Wie weet kopen ze tijdens die zoektocht nog extra spullen voor hun living aan? En als een leverancier een bepaald model binnenkort niet meer gaat produceren, kunt u mensen die iets uit die collectie hebben gekocht een ‘laatste kans’-mail sturen. Elke vorm van informatie biedt commerciële kansen.

Ga aan de slag met feedback
Vraag klanten via geautomatiseerde feedbackformulieren naar hun mening over uw dienstverlening. Zo vermijdt u dat ze hun eventuele negatieve commentaren eerst online gooien. Neem hun kritiek niet persoonlijk op, maar gebruik die constructief om uw aanbod en service verder te verbeteren. Contacteer mensen die hun beoordeling hebben geformuleerd om hen een betere ervaring aan te bieden. Zo verandert u een criticaster misschien wel in uw grootste ambassadeur.

Omring loyaliteit met liefde
Over ambassadeurs gesproken: trouwe klanten vormen uw grootste bron van positieve publiciteit. Zet hun loyaliteit in de verf met aantrekkelijke beloningen en klantenkaarten. Contacteer mensen die voor een aanzienlijk bedrag hebben gekocht om mee te werken aan een leuke promotieactie. Dergelijke initiatieven versterken hun band met uw winkel nog extra.

Speel uw commerciële medewerkers uit op hun grootste sterkte: verkopen
Dan hebt u net een topverkoper gevonden en overstelpt u die persoon met administratie? Niet de beste aanpak. Uiteraard moeten commerciële medewerkers klantengegevens noteren, meubelconfiguraties aanmaken en betalingen registreren. Laat dat er aub niet voor zorgen dat potentiële klanten lang moeten wachten op een verkoper die hen kan adviseren en begeleiden. Een gebruiksvriendelijk programma voor de back office en orderverwerking is van cruciaal belang om uw mensen zoveel mogelijk te ontlasten en meer ‘verkooptijd’ te geven. Per slot van rekening draait het om omzetcreatie, toch?", besluit Initeam haar blog.

Meer informatie:
Initeam
Rijksweg 57
8870 Izegem
+32 (0)51 30 85 37
info@initeam.com
www.initeam.com

Publicatiedatum: