Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Een goede producttekst schrijven doe je zo'

Een product online verkopen is uitdagender dan in een fysieke winkel. De bezoeker op de website kan het product niet vasthouden, voelen of ruiken. Daarom is de producttekst zo ontzettend belangrijk. Maar hoe schrijf deze nou op een goede manier? Eric van Hall, oprichter en algemeen directeur van CopyRobin, vertelt een aantal handige trucs op Emerce. Volg deze tips en vergroot de kans op verkoop.



Wil je een echt goede producttekst schrijven? Dan benoem je daarin:

  • In de titel (je verwacht het niet): het product. Wees hierbij zo specifiek mogelijk, dus benoem niet alleen het product (zoals: “bank”), maar ook de merknaam, kleur, afmetingen, modelnaam enzovoorts. Bijvoorbeeld: “WOOOD bank Arwin 3-zits – vergrijsd groen”.
  • Een pakkende omschrijving. Hier mag best wat emotie bij komen kijken! Speel in op de beleving en het gevoel van je doelgroep. Hoe je dat doet? Let in volgend voorbeeld op de onderstreept woorden: “Woood bank Arwin is een bank in landelijk romantische stijl. Deze stijl kenmerkt zich met name door het gebruik van zachte materialen, rustige kleuren en een elegante en klassieke uitstraling. Woood bank Arwin past hier met zijn prachtige grijsgroene kleur perfect in.”
  • De kenmerken van het product. Wees hierin zo specifiek mogelijk. Afhankelijk van het product kun je denken aan exacte afmetingen, materialen, ingrediënten, voedingswaarden, artikelnummers, maattabellen en meer.
  • Heel belangrijk: reviews/ervaringen van klanten die dit product eerder kochten. Sociale bewijskracht is een enorm krachtige tool bij het verkopen van online producten! Verleid je klanten dus altijd om na aankoop van een product een beoordeling te schrijven. Toon deze beoordelingen per product onderaan de productpagina.

Lees hier het hele artikel op Emerce met alle tips en trucs.

Publicatiedatum: