Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Next125 herpositioneert zich voor de toekomst

Het internationale merk next125 herpositioneert zich voor een succesvolle toekomst. Na de onthulling van het nieuwe logo, de nieuwe typografie en iconografie wil next125 de nieuwe 'look' nu tot leven te brengen met een opvallende reclamecampagne.
 
Een merk komt tot leven door de mensen die het ontwerpen, inspireren en ervaren: de Creative Makers. Dat is het uitgangspunt van een nieuwe campagne die zichzelf steeds opnieuw uitvindt in samenwerking met verschillende kunstenaars en creatives. Voor het eerste motief 'Flower Art' hebben we fotograaf Claus Friedrich Rudolph en Botanical Set Designer Valentina Teinitzer van Studio De Pasquale gevraagd om de keuken te verrijken met bloeiende kunst. Het resultaat? Een zintuiglijke ervaring vol kleuren, vormen en geuren die de tijdgeest perfect weerspiegelen.
 


Hoofdthema
Het hoofdthema van het nieuwe campagnemotief is een moderne interpretatie van de Bauhaus-ideologie, waar next125 haar designs op heeft gebaseerd. De ongebruikelijke combinatie van primaire kleuren – Indisch rood, kobaltgroen en olijfgeel, die tevens de verschillende functiebereiken aangeven – vormt een visueel statement.

Minimalistische vormen
De strakke, minimalistische vormen die ontstaan dankzij de werkbladen van SensiQ en de minimalistische schaalgrepen, zorgen ervoor dat de kleuren extra goed tot hun recht komen. Het filigrane voetstuk van onyxzwart aluminium vormt een subtiele omlijsting en creëert een zwevende 'look'. Door de uniforme kleurstelling in warm pastelroze ontstaat een harmonieuze achtergrond die het perfecte decor vormt voor bijzondere bloemschikkingen.

Combi kunst, technologie en natuur
Hoe kan kunst worden gecombineerd met technologie en de natuur met een keuken? Op deze vraag probeerde het kunstenaarsduo Valentina Teinitzer en Claus Friedrich Rudolph, met hun ontwerp van het nieuwe campagnemotief voor next125, een antwoord te vinden. Met gipskruid en citrusvruchten creëerde Valentina een opvallende wolk van bloemen boven het kookeiland, die door Claus Friedrich op de gevoelige plaat werd vastgelegd.

"Bloemen, planten, vruchten – alles waar ik mee werk, wordt ook echt in de keuken gebruikt", antwoordt Floral Artist Valentina Teinitzer op de vraag wat haar persoonlijke relatie is met next125. Met haar installatie wil zij laten zien hoe wij de natuur en haar materialiteit in huis halen, en er op allerlei manieren een uitwisseling mee aangaan. Bewust en onbewust, door te ruiken, te proeven, te zien en te voelen.
 
Het draait allemaal om de essentie – in de kunst én in de keuken. "Ik vertaal diepe gevoelens naar iets zichtbaars", legt Valentina uit. "Planten zijn daarvoor het perfecte medium." Voor de enscenering van next125 koos ze voor gipskruid en citroenen, die ze met technieken uit de Japanse bloemschikkunst – ikebana – omtoverde tot een enorme wolk en die onder het dakraam plaatste.
 
"Geurwolken", zo noemt fotokunstenaar Claus Friedrich Rudolph wat er ontstaat. Fotografie betekent voor hem essenties zichtbaar maken. In principe richt hij zijn fantasie gewoon ergens op, net zoals hij de camera op het onderwerp richt, en wacht hij af. En dan: "Het komt allemaal van binnenuit."

Meer informatie:
Next125
www.next125.com

Publicatiedatum: