Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Alles in één webshop en ERP voor het MKB

Waarom de meubelbranche kiest voor een totaaloplossing

Een opvallend bericht vorige week. Voor het eerst sinds 2010 zou het aantal fysieke winkels weer toenemen. Vorig jaar rond deze tijd schreven we nog over het veranderend shopgedrag door corona en de gestegen online bestedingen in het marktsegment Home & Living van maar liefst 83% in 2020. Trouwens in 2021 ook nog ruim 13% stijging ten opzichte van 2020 (Thuiswinkel Markt Monitor). De toename van het aantal fysieke winkels blijkt dan ook niet voor rekening van de non-food retail te komen, (waaronder woonwinkels, doe-het-zelf winkels en tuincentra) maar van de food retail.

Online vs. fysiek
We hebben de pandemie nog maar kort achter ons gelaten en alles lijkt weer bij het oude. Toch is het niet te verwachten dat de nieuwe online kopers volledig zullen terugkeren naar de fysieke kanalen. En gezien de hoge inflatie en het lagere consumentenvertrouwen lijkt ook de online groei wat af te nemen. Aan de andere kant is er nog veel in coronatijd opgespaard geld onder de mensen dat kan worden besteed aan duurzame artikelen. Dat maakt het op dit moment lastig om de ontwikkelingen in Home & Living goed te voorspellen.

Voorraad laag houden en orderproces optimaliseren
Groothandels en retail kunnen rekening houden met de minder voorspelbare vooruitzichten door bijvoorbeeld voorzichtiger in te kopen en lagere voorraden aan te houden. Voor het kunnen aanhouden van een lagere voorraad is het belangrijk om een actueel inzicht in je eigen voorraad, voorraad in consignatie en drop-shipping voorraad te hebben. Dit inzicht heb je weer nodig om de optimale voorraadhoogte te kunnen vaststellen en de omloopsnelheid te verbeteren. En door ook het orderproces beter in te richten bespaar je tijd en verkort je je levertijden.

Processen automatiseren is tijd besparen
Kijk bij het efficiënter inrichten van je processen goed naar welke handmatige processen door bedrijfssoftware geautomatiseerd kunnen worden. Vooral nu. In een arbeidsmarkt waar nauwelijks goede mensen te vinden zijn, moet zeker overwogen worden om bepaalde werkzaamheden met behulp van bedrijfssoftware te automatiseren. De huidige intelligente ERP oplossingen kunnen jouw bedrijf veel werk uit handen nemen.

E-commerce en bedrijfssoftware in één pakket
Wil je op ieder moment betrouwbaar en realtime inzicht in je voorraad? Moeten orders, offertes en facturen zo snel en eenvoudig mogelijk verwerkt worden? Wil je niet kiezen voor fysiek of online, maar gewoon succesvol zijn in datgene waar de markt om vraagt? Kies dan voor Logic4 alles-in-één webshop & bedrijfssoftware. Dan hoef jij je niet meer bezig te houden met ICT, software en systemen. Logic4 zorgt ervoor dat jij je weer bezig kunt houden met ondernemen.

Alles-in-één, kan dat echt?
Sommige bedrijven zien bedrijfsprocessen als losse eilandjes en hebben voor voorraadbeheer, orderbeheer, product informatie management, kassa, webshop en boekhouding allerlei aparte softwaresystemen. Op zich kan dat prima, maar het zijn vaak de koppelingen tussen deze systemen die problemen veroorzaken.

· Kosten die voor koppelingen gemaakt moeten worden.
· Vooraf is onduidelijk wat de koppelingen wel of niet kunnen.
·Je krijgt te maken met meerdere partijen. Bij problemen wijst iedereen naar elkaar.
· Update van een onderdeel veroorzaakt storingen in een ander onderdeel.

Wil je meer lezen over de voor- en nadelen van meerdere systemen en koppelingen vs. Alles-in-één bedrijfssoftware? Download gratis en vrijblijvend onze whitepaper over dit onderwerp.

Alles-in-één kan dat echt?
Ja, stuur me de whitepaper

Al meer dan 230x gedownload!

Meer informatie:
Logic4 alles-in-één webshop & ERP
www.logic4.nl
053 4361408


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven