Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
David Nosrati, CEO van A-Meubel:

'We willen in de komende jaren tientallen vestigingen openen in Europa'

In een ver verleden (2008) stapte David Nosrati, samen met zijn broer Sherwin, in het meubelbedrijf van zijn vader. Onder aan de ladder moest hij destijds beginnen bij A-Meubel, nadat hij zijn opleiding rechten had afgerond. Van meubels bezorgen en monteren was hij niet vies. Vervolgens namen de twee ambitieuze broers het interieurbedrijf over. Groeien, stappen maken en de onderneming naar een next-level tillen, dat was het doel. 

Vandaag de dag heeft A-Meubel 11 verschillende vestigingen door heel Nederland. Is David daar blij mee? Ja. Maar is hij daar ook tevreden mee? Nou, nee. "In Nederland is nog voldoende ruimte om te groeien naar 30 vestigingen, zonder dat we in elkaars vaarwater gaan zitten", legt hij uit. "Daarnaast is er veel potentie in België, aangezien de markt daar tien jaar achter loopt en wij juist tien jaar voor lopen. Duitsland schijnt een lastige markt te zijn, maar we houden juist van uitdagingen. Tevens zijn we in Engeland onze opties aan het verkennen."


De broers en eigenaren David en Sherwin Nosrati.

Valse start
Toen David en zijn broer A-meubel in 2008 overnamen leerden ze de kneepjes van het vak en schoten ze in 2011 écht uit de startblokken. De winkel in Amersfoort, destijds de enige zaak, was binnen die jaren vijf keer meer omzet gaan draaien, waardoor er aan zelfvertrouwen geen gebrek was. "Binnen een jaar openden we twee nieuwe filialen in Tilburg en Delft. Echter kwamen we er binnen de kortste keren achter dat we te snel gegroeid waren in een te korte periode. Daar waren we op dat moment nog niet klaar voor", vertelt David zelfbewust.

Back on track
Met beide benen op de grond gingen ze terug naar de tekentafel. Er werden serieuze investeringen gedaan, waardoor A-Meubel in 2015 weer 'back on track' was. Zo openden twee winkels in Amsterdam en Enschede de deuren. "Vervolgens hebben we nog drie vestigingen geopend." Toen stond de teller op acht. "En nu gaan we weer drie nieuwe filialen openen, waardoor het totaal op 11 komt te staan."



Investeringen
Maar waarom is A-Meubel nu dan wel klaar voor deze groei? "We zijn nu veel verder dan dat we tien jaar geleden waren", licht David toe. "Zo is het magazijn een stuk groter, hebben we nieuwe systemen, softwarepakketten en een goed managementteam. Voornamelijk de digitalisatie is van cruciaal belang. We zijn helemaal klaar om grote stappen te gaan zetten."

Woonboulevards
Voornamelijk op woonboulevards maakt het meubelbedrijf naam. "A-Meubel begint één van de vaste formules op de woonboulevards te worden, zoals een Goossens, JYSK of Pronto Wonen. Zo worden we regelmatig gebeld voordat er een woonboulevard ontwikkeld wordt. Dit komt omdat we publiekstrekkers zijn."

David vertrouwd blindelings op het concept van A-Meubel. "
Bij ons kun je echt mooie meubels kopen, voor een lage prijs. Daar is de hele formule op gebaseerd. Vaak heb je voor een lage prijs kwalitatief slechte producten, maar als er een bus van A-Meubel voor je deur staat hoef je je niet te schamen. 



'Eigen' fabrieken
Het bedrijf kan haar producten voor een lagere prijs aanbieden én de kwaliteit waarborgen doordat ze de meubelen zelf fabriceren. "Je hebt dure meubelzaken die hun banken voor drie, vier of vijfduizend euro verkopen. Precies dezelfde banken verkopen wij voor duizend euro." De fabrieken in Oost-Europa zijn niet in handen van A-Meubel. Wel is de gehele productiecapaciteit opgekocht. Het grootste gedeelte van de meubelen die verkocht worden komen van henzelf.

Europese expansie
Kortweg: ze hebben grote plannen bij A-Meubel. Als het aan David licht gaat het bedrijf heel Europa veroveren. Rond 2023 zal de Europese expansie ingang gezet worden om de klantenkring te verbreden. Mensen moeten dus ook niet raar opkijken als er jaarlijks verschillende nieuwe vestigingen geopend zullen worden. "Er is niks dat ons tegenhoudt", besluit CEO David.


A-Meubel Nuenen.

Meer informatie:
A-Meubel
088 844 8888
info@a-meubel.nl
www.a-meubel.nl