Op het gebied van badkamertextiel, zoals handdoeken en badjassen, zoekt de consument steeds vaker op basis van een gunstige prijs. Dit blijkt uit de Badkamertextiel Trendmonitor 2022.
Badkamertextiel van SUITE702.
Zoeken naar aanbiedingen
Naast zoekopdrachten over producten en productkenmerken wordt het internet ook vaak gebruikt voor het zoeken naar de scherpste prijs. Hoe vaak wordt er gezocht op prijs-gerelateerde zoektermen op het gebied van badkamertextiel? Onderstaand figuur toont het gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten over de afgelopen vier jaar waarbij in de zoekterm een (scherpste) prijs gerelateerde zoekterm in relatie tot badkamertextiel is opgenomen.
Het meest wordt er gezocht met de zoekterm “aanbieding” in de zoekopdracht. Dit woord komt gemiddeld ruim 5.200 keer per maand voor in de zoekopdrachten. Daarnaast worden de woorden sale en goedkoop/goedkope frequent gebruikt.
Gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten afgelopen vier jaar.
Onderstaand figuur toont de voortschrijdende procentuele jaarmutatie van het aantal prijsgevoelige zoekopdrachten naar badkamertextiel. Gesteld kan worden dat de consument tot april 2021 steeds minder prijsgevoelig zocht. De procentuele groei van het aantal zoekopdrachten van badkamertextiel was structureel hoger dan dat van prijsgerichte zoekopdrachten op het gebied van badkamertextiel. Vanaf april 2021 is de consument duidelijk prijsgevoeliger aan het worden. Zo was de jaargroei van prijsgevoelige zoekopdrachten in de maand augustus 2021 +58% tegenover de jaargroei van alle gerelateerde zoekopdrachten op het gebied van badkamertextiel +27%.
Voortschrijdende procentuele jaarmutatie aantal maandelijkse zoekopdrachten.
Wil je weten hoe de prijsgevoeligheid van de afzonderlijke productgroepen badjassen, handdoeken of badmatten zich ontwikkelt? Je leest het in de Badkamertextiel Trendmonitor 2022.
Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
tel 0546 45 66 62
mob 06-24207401
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl