Rob den Dool houdt niet van stilzitten. Zo is hij internationaal en mensenrechtenjurist, medeoprichter War Child, strategy consultant, oprichter, CEO en marketeer van Yumeko. Yumeko maakt duurzaam beddengoed en badgoed. In een interview met MarketingTribune vertelt Rob dat de balans tussen activisme en marketingdenken altijd een rol heeft gespeeld in zijn leven.
Rob den Dool, CEO van Yumeko.
"In 2007 kwamen m'n toenmalige zakenpartner Stephan Zeilmaker en ik tot de vraag: Hoe kunnen we onze kennis als merkdenker omzetten in een duurzame propositie? Auto's, zonnepanelen, koffie, alles kwam voorbij. Duurzaam beddengoed was er niet. Slechts 1% van het katoen in de wereld is biologisch. Voor elke kilo niet-biologisch katoen is 1 kilo gif nodig en dan moet het nog geverfd worden. Minder dan 0.1% van het katoen in de wereld is Fairtrade, en er werken miljoenen kinderen in de productie. Zo waren en zijn er aan alle kanten grote mogelijkheden tot verbetering als het om beddengoed gaat. Dus dan denk je, oké, dit wordt het. Hiermee kunnen we echt impact maken", aldus Rob.
Lees hier het complete interview met MarketingTribune.

Abonneren
Vacatures
- Sales Manager Benelux & Export | Mobitec
- SEA Marketeer | Toppoint
- Accountmanager | Toppoint
- Commercieel medewerk(st)er Binnendienst | The Mosaic Factory
- Accountmanager met passie voor vloeren regio Midden/Oost Nederland | INTR.
- Accountmanager raamdecoratie regio Noord-Oost Nederland | INTR.
- Accountmanager raamdecoratie regio Zuid Nederland | INTR.
- Commerciële medewerker buitendienst regio Zuid | Interstil
- Ervaren meubelbezorger met handige handjes | Prummel
- Client Services Specialist | Studio Piet Boon
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Containerschip 123 dagen onderweg van China naar Rotterdam: een nieuw record
- Rechtbank verklaart Ben Demmers Design failliet
- 'Tarieven zeecontainers dalen weer, maar nog steeds veel hoger dan vorig jaar'
- Revor Group komt winkeliers tegemoet
- Groothandel INTR. gaat zich verder specialiseren in verschillende hoofdgroepen
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Rob den Dool van Yumeko:
'Hiermee kunnen we echt impact maken'
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-17 SUITE702 klaar voor de zomer met frisse kleuren
- 2022-05-16 'Beter Bed maakt werk van ambities rondom duurzaamheid'
- 2022-05-16 LS Bedding verwelkomt hoofdaandeelhouder
- 2022-05-16 Auping tackelt bij toeval een groot probleem
- 2022-05-13 'Auping zet belangrijke stap in circulaire transitie'
- 2022-05-12 Beter Bed Holding: flinke verhoging dividend
- 2022-05-12 Boxspring Slaapcomfort geopend op Woonboulevard Almelo
- 2022-05-12 Ambachtelijke beddenatelier volledig afgebrand
- 2022-05-12 'Innovatieve matras voorkomt snurken'
- 2022-05-12 Revor Group komt winkeliers tegemoet
- 2022-05-11 Truste is Carpe Diem Beds Premium Store rijker
- 2022-05-11 'Een dikke pluim voor Maurice van Swiss Sense'
- 2022-05-10 Nieuw merk Bedding House geïnspireerd door rijke Nederlandse design geschiedenis
- 2022-05-10 'Sleepfast moet bekendste speler in de beddenbranche worden'
- 2022-05-06 Auping Store Leiderdorp viert 15-jarig jubileum
- 2022-05-06 “Onze missie is iedereen lekker te laten slapen”
- 2022-05-06 'Hiermee kunnen we echt impact maken'
- 2022-05-04 De Huismuts en M line slaan handen ineen
- 2022-05-03 Hollands Slapen op 11, 12 en 13 september
- 2022-05-02 The Night Store verder als Contour Bedden