Rob den Dool houdt niet van stilzitten. Zo is hij internationaal en mensenrechtenjurist, medeoprichter War Child, strategy consultant, oprichter, CEO en marketeer van Yumeko. Yumeko maakt duurzaam beddengoed en badgoed. In een interview met MarketingTribune vertelt Rob dat de balans tussen activisme en marketingdenken altijd een rol heeft gespeeld in zijn leven.
Rob den Dool, CEO van Yumeko.
"In 2007 kwamen m'n toenmalige zakenpartner Stephan Zeilmaker en ik tot de vraag: Hoe kunnen we onze kennis als merkdenker omzetten in een duurzame propositie? Auto's, zonnepanelen, koffie, alles kwam voorbij. Duurzaam beddengoed was er niet. Slechts 1% van het katoen in de wereld is biologisch. Voor elke kilo niet-biologisch katoen is 1 kilo gif nodig en dan moet het nog geverfd worden. Minder dan 0.1% van het katoen in de wereld is Fairtrade, en er werken miljoenen kinderen in de productie. Zo waren en zijn er aan alle kanten grote mogelijkheden tot verbetering als het om beddengoed gaat. Dus dan denk je, oké, dit wordt het. Hiermee kunnen we echt impact maken", aldus Rob.
Lees hier het complete interview met MarketingTribune.