Het Internationaal Forum voor de Toekomst van GEALAN is terug – de bekende evenementenreeks in 2022 voor het eerst in een nieuw jasje: Op 2 en 3 juni 2022 presenteert de fabrikant van kunststofprofielen voor kozijnen en deuren de branchetrends en productinnovaties. Het programma wordt geïntroduceerd door dr. Greiner (Munich Strategy) met een Keynote-presentatie over strategieën voor de kozijnenbouw in bijzondere tijden. Voor het eerst in een hybride vorm met presentaties ter plekke in Oberkotzau (hoofdvestiging van GEALAN) en via een livestream in heel Europa.
GEALAN waagt zich voor het eerst aan de ‘spagaat’ van onze tijd: Presentaties op locatie in combinatie met digitale presentaties. De meerwaarde van deze nieuwe en gemakkelijke toegankelijkheid ligt voor de hand: Door het Internationaal Forum voor de Toekomst in hybride vorm aan te bieden, wil GEALAN alle klanten en zakenpartners bereiken, ongeacht waar ze zijn en hoeveel tijd ze hiervoor kunnen vrijmaken in dit drukke seizoen.
Nieuw jasje
Ivica Maurović, directeur van GEALAN, kijkt vol verwachting uit naar het naderende evenement: "Door ons bekende evenement in een nieuw jasje te steken, bereiken we klanten en partners in heel Europa. Wij willen recente ontwikkelingen in de kozijnenbranche bespreken, een overzicht geven van de nieuwe producten en digitale oplossingen van GEALAN, en we kijken er vooral naar uit om u weer te zien. Ik nodig u van harte uit om hierbij aanwezig te zijn!”
Het programma is veelzijdig en afgestemd op de doelgroep van kozijnfabrikanten: Met in totaal vier hoofdthema's behandelt het bedrijf de belangrijke actuele vragen van de branche en worden de nieuwste productontwikkelingen van GEALAN gedemonstreerd.
Strategie & inzicht
De Europese kozijnenmarkt trotseert uitdagende tijden: Eerst COVID-19, toen het tekort aan grondstoffen – het concurrentiekader verandert voortdurend en stelt steeds nieuwe eisen aan bestaande bedrijfsmodellen. In zijn Keynote-presentatie schetst dr. Constantin Greiner, bouwbranchedeskundige bij Bedrijfsconsultancy Munich Strategy, wat van belang wordt en blijft voor bedrijven in de kozijnenbranche: Zo ziet het nieuwe normaal eruit na 2022 en zo stellen kozijnfabrikanten zich succesvol en toekomstgericht op.
Daarnaast licht Eva-Maria Schröder, hoofd van de afdeling Marketingcommunicatie bij GEALAN, de resultaten toe van een exclusief marktonderzoek alsook de belangrijkste besluitvormingscriteria van verschillende doelgroepen.
Producten & technologieën
Nieuwe designsystemen met de hoogste standaarden van functionaliteit: Onze productontwikkelaars presenteren GEALAN's nieuwe scala aan systemen met strakke hoeken: van het economische allround- tot het hoogstaande premium-systeem. Voor het eerst presenteren onze productdeskundigen een systeeminnovatie in het 82,5 mm segment, met de focus op design, automatisering van de kozijnproductie en inbraakbeveiliging. Ook wordt een nieuwe ontwikkeling getoond op het gebied van obstakelvrije drempelsystemen.
Daarnaast worden de innovatietechnologieën van GEALAN toegelicht: actuele methodes op het gebied van lijmen en het exclusieve oppervlak GEALAN-acrylcolor, die nieuwe metallic kleuren biedt. Kom naar de tentoonstelling van productontwikkeling en toepassingstechniek, vakkundig toegelicht door onze deskundigen.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is het centrale thema van onze tijd en is ook in de kozijnenbranche relevanter dan ooit. Charlotte Röber, directeur van de European Trade Association for Plastic Window Profile System Suppliers (EPPA), licht het Europese duurzaamheidsbeleid toe met speciale aandacht voor kunststof profielen, de 'Green Deal' en legt uit wat dit betekent voor kozijnfabrikanten.
Daarnaast schetst dr. Michel Sieffert, hoofd van de afdeling Onderzoek & Ontwikkeling van GEALAN, een beeld van de verschillende initiatieven voor duurzame producten. Door grondstoffen te besparen, recycling en met transparantie maakt GEALAN duurzaam ondernemen in de kozijnenbranche mogelijk.
Digitalisering
De toekomst van de kozijnenbranche is digitaal. Slimme producten van GEALAN staan garant voor maximale energie-efficiëntie, comfort en een gezond woonklimaat. In combinatie met andere onderdelen van het nieuwe automatiseringsmerk TEXINO presenteert het bedrijf een breed assortiment aan digitale productoplossingen. Hiermee kunnen kozijnfabrikanten de Smart Home-trend integreren in hun kozijnbedrijf van de toekomst.
Daarnaast zijn er digitale diensten voor elke stap in de productieketen: van verkoop en planning tot aan aftersales en onderhoud. GEALAN en Digital Building Solutions (DBS) ontwikkelen samen een scala aan digitale tools en aanbiedingen die de kozijnenbranche naar een hoger niveau tillen.
Met deze kernthema's, die vanuit een relevante invalshoek en in een modern jasje worden gepresenteerd, gaat GEALAN nog een stap verder met zijn succesvolle evenementenreeks van het Forum voor de Toekomst.
Aanmelden voor het Internationaal Forum voor de Toekomst 2022 van GEALAN kan via deze link.
Meer informatie:
GEALAN
www.gealan.de