Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Interieurbranche doet nog steeds goede zaken

De totale detailhandel heeft in maart 8,8 procent meer omgezet dan in maart 2021, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 3,7 procent hoger. De omzet van de non-foodsector groeide met 27 procent. Ook de interieurbranche deed goede zaken.

De interieurbranche deed in maart goede zaken. FOTO'S B&C RAAMDECORATIE

De omzet van de non-foodwinkels groeide in maart 2022 met 27 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 21,2 procent hoger dan een jaar eerder. De grote groei komt vooral doordat de omzet in maart 2021 op een laag niveau lag. Toen gold er nog een lockdown waar vooral de non-foodsector last van had. In maart 2022 was er geen lockdown.

De kleding- en schoenenwinkels hebben in maart fors meer omgezet dan in maart 2021. Ook de overige deelbranches in de non-food hebben meer omgezet dan een jaar eerder. Meubels en woninginrichting plusten 15,3%, de branches doe-het-zelf, keukens en vloeren + 21,8%.

De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in maart 0,9 procent minder omzet behaald dan in maart 2021. Het verkoopvolume was 6,2 procent lager dan een jaar eerder. De omzet van de speciaalzaken lag 3,1 procent hoger, de omzet van de supermarkten 1,4 procent lager.

 

 

Publicatiedatum: