Interieurbranche doet nog steeds goede zaken

De totale detailhandel heeft in maart 8,8 procent meer omgezet dan in maart 2021, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 3,7 procent hoger. De omzet van de non-foodsector groeide met 27 procent. Ook de interieurbranche deed goede zaken.

De interieurbranche deed in maart goede zaken. FOTO'S B&C RAAMDECORATIE

De omzet van de non-foodwinkels groeide in maart 2022 met 27 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 21,2 procent hoger dan een jaar eerder. De grote groei komt vooral doordat de omzet in maart 2021 op een laag niveau lag. Toen gold er nog een lockdown waar vooral de non-foodsector last van had. In maart 2022 was er geen lockdown.

De kleding- en schoenenwinkels hebben in maart fors meer omgezet dan in maart 2021. Ook de overige deelbranches in de non-food hebben meer omgezet dan een jaar eerder. Meubels en woninginrichting plusten 15,3%, de branches doe-het-zelf, keukens en vloeren + 21,8%.

De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in maart 0,9 procent minder omzet behaald dan in maart 2021. Het verkoopvolume was 6,2 procent lager dan een jaar eerder. De omzet van de speciaalzaken lag 3,1 procent hoger, de omzet van de supermarkten 1,4 procent lager.

 

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven