Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Euretco versterkt internationale merkidentiteit

Op 19 april 2022 heeft Euretco, sinds 2015 onderdeel van de EK/servicegroup en bekend in Nederland met frachiseformules als Intersport, Hubo en Libris/Blz., een belangrijke volgende stap gezet m.b.t. de ontwikkeling van haar organisatie. Tijdens een persevent in Hoevelaken maakte de organisatie bekend samen met moederbedrijf EK/servicegroup haar strategie en cultuur onder handen te hebben genomen, om de internationale merkidentiteit van het bedrijf verder te versterken. Dit betekent ook een nieuwe naam.


Board EK groep: Martin Richrath CFO, Franz-Josef Hasebrink CEO, Jochen Pohle CRO en Gertjo Janssen CRO.

Volgende stap
De EK Groep gaat de Europese positie van de organisatie én haar 4200 aangesloten zelfstandig ondernemers, met hun ruim 8000 winkels, verder versterken. Om nog beter in te kunnen spelen op de veranderingen in de markt en om de ontwikkelingen in het internationale retaillandschap actief vorm te kunnen geven. Een eerste stap daarbij is dat alle bedrijven van de EK Groep, in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk, vanaf april 2022 verder gaan onder dezelfde naam: EK. "Korter, maar krachtiger!", aldus de organisatie.

Franz-Josef Hasebrink, CEO van de EK Groep, "We hebben het hier niet slechts over een nieuwe naam en een nieuw logo. Juist onze strategie en bedrijfscultuur zijn onder handen genomen. De nieuwe, heldere, internationale én gedurfde strategie vraagt ook om een vernieuwde, heldere en internationale merkidentiteit. Het is een logisch gevolg van de missie, visie, doelen en ambitie die we als groep hebben."

Strategie
Met de nieuwe strategie geeft de Europese groep vorm aan de ontwikkelingen in het internationale retail landschap. Door te blijven innoveren tracht EK nog meer sterke partners aan te trekken én het brede netwerk van ondernemers en werknemers te versterken.

"Als grote overkoepelende Europese organisatie staan we sterker, zijn we stabieler, verkennen we nieuwe mogelijkheden en groeien we internationaal verder. Ook versterken we onze onderhandelingspositie en daarmee de slagkracht om onze zelfstandig retailondernemers, leveranciers en partners te vertegenwoordigen", aldus Franz-Josef.

Veilige haven
Gertjo Janssen, CRO (Chief Retail Officer) "Uiteraard blijven we een 'veilige haven' voor onze leden, leveranciers, partners en werknemers. Onze 1.500 Nederlandse leden met hun 2.200 winkels in de branches mode, boeken, doe-het-zelf, wonen en sport kunnen blijven rekenen op onze vertrouwde samenwerking, services, producten en diensten.
Onder de naam EK gaat Euretco als onderdeel van één sterke EK Groep verder met de gezamenlijke missie: het leven van mensen verrijken door lokale retail te inspireren en te ondersteunen."

Claim: Retail in Motion
Tijden veranderen en nu sneller dan ooit. Onder andere door digitalisering in de samenleving. De claim “Retail in Motion” geeft aan dat de organisatie continue meebeweegt met veranderende markten en consumentengewoonten. Het verwijst daarnaast ook naar de ambitie om één van de leidende retail-serviceorganisaties in Europa te zijn.




Meer informatie:
EK Netherlands
www.ek-retail.com

Publicatiedatum: