Na maanden bouwen, was het dan eindelijk zover in Tiel bij meubelgroothandel LABEL51. Op 11, 12 en 13 april vonden de B2B Interior Days plaats en werd tevens het nieuw gebouwde Experience Center feestelijk geopend.
Boven het nieuwe pand van LABEL51 dat gekoppeld is aan het linkse bestaande pand. Onder Edwin den Ouden met Carmen van den Brink en rechts een blik in het Experience Center.
Op het bedrijventerrein in Tiel, om precies te zijn op De Geer 8, is het gigantische nieuwe pand van de meubelgroothandel niet te missen. Het 2000 m2 tellende Experience Center én het enorme warehouse van 42.000 m2 zijn geopend! Eigenaar Edwin den Ouden keek tevreden toe hoe bezoekers door zijn nieuwe pand liepen en de nieuwigheden bekeken onder het genot van een hapje en een drankje.
Carmen van den Brink vertelde dat de dagen voor de opening allesbehalve relaxed waren. ''Veel artikelen die we wilden presenteren, kwamen niet op tijd aan. Het werd dus erg spannend, maar we zijn uiteindelijk zeer tevreden met het eindresultaat. We hebben veel producten tentoongesteld, in elke productgroep, die nooit eerder gepresenteerd zijn. Klanten en bezoekers reageerden ook super enthousiast en positief, daar zijn we natuurlijk heel trots op met zijn allen.''
Links een blik op de entree met de muur waarop de doelgroep beschreven staat van elke verdiepingsvloer.
Focus
Op iedere verdieping van het nieuwe Experience Center, ligt de focus op een andere doelgroep. Bij de gigantische hoge entree was dit al te zien. De bedrijfsnaam pronkt in verticale letters op de hoge wand, waar bij elke verdieping de doelgroepen zijn uitgeschreven. ''Waar anderen vooral de focus leggen op het tonen van nieuwe collecties, leggen wij vooral de nadruk op wat we voor jou kunnen betekenen,'' aldus Edwin. ''We gaan hier heel ver in.'' Iedere potentiële afnemersgroep wordt uitgebreid in het zonnetje gezet, van retailer tot inkoopgroep en van webshop tot projectinrichter. ‘’Eén gestandaardiseerde aanpak werkt niet! Op de B2B markt heeft iedere klant andere wensen en behoeften. Het nieuwe Experience Center is hier volledig op ingericht.’’
Op de eerste verdieping ligt de focus op de Experience Stores.
Op de begane grond ligt de focus op retailers en e-commerce. De eerste verdieping concentreert zich op het Experience Store concept van het merk. Groothandelaren, inkoopgroepen en grote retailers kunnen terecht op de tweede verdieping voor een uitgebreid aanbod van ‘customized designs’ per direct container. De derde verdieping richt zich op Project Design. Ook is ruimte gemaakt voor de LABEL51 Academy. Tot slot bevindt zich hier 'Ristorante51' en 'Bar51’.
De tweede verdieping richt zich op 'customized designs’ per direct container.
Woontrends
De showroom is geheel in de huidige woontrends ingericht en tot in de puntjes toe verzorgd en gestyled. Zo vielen de organische vormen op in zowel de meubels als decoratie artikelen. Ook de bouclé stof is nog steeds erg trendy, naast de aardse kleuren en de gouden, subtiele details in producten. Wat tegenwoordig hoog in het vaandel staat is duurzaamheid, waar de meubelgroothandel zeker ook rekening mee gehouden heeft.
''We zijn als bedrijf niet alleen meer te herkennen aan de industriële collecties, maar ook aan trendy en hippe modellen. Al onze producten zijn op voorraad, waardoor we snel kunnen leveren. Snelheid is van groot belang. De beste raad is voorraad!,'' besluit Carmen.
De bovenste verdieping kenmerkt zich door de LABEL51 Academy en Bar/Restaurant gedeelte.
Meer informatie:
LABEL51
info@label51.com
www.label51.com