Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hard Rock Hotel wint Entree Award

Veel Amsterdammers moesten even slikken toen bekend werd dat ‘hun Americain’ een Hard Rock Hotel zou worden. Maar zoals general manager Claire van Campen toen al wist: dat was nergens voor nodig. Het hotel won onlangs de Entree Award in de categorie Best New Hotel 100+ rooms, mede vanwege de manier waarop het iconische gebouw nieuw (muzikaal) leven in is geblazen. Dat schrijft Stef Driessen van ABN Amro.



Wat maakt het Hard Rock Hotel Amsterdam American zo uniek?
“Het hotel bestaat al sinds 1902 en is in de volksmond bekend als ‘het Americain’. We (familiebedrijf Eden Hotels, red.) zijn een franchise aangegaan met Hard Rock Hotel en sinds de opening in juni 2020 speelt muziek hier de hoofdrol. Alles heeft een link met muziek en het draait echt om de beleving voor de gast.”

Hoe zie en hoor je dat terug?
“Om te beginnen speelt in iedere ruimte muziek. Van jazzy en klassiek in Café American tot EDM in Body Rock™, onze fitnessruimte. Op de 173 volledig gerenoveerde kamers hangen portretten van rockzangeressen en er zijn gitaartjes verwerkt in de dekbedhoezen. Ook kunnen gasten op hun kamer een gitaar lenen of gebruik maken van een platenspeler met een collectie platen die is aangepast op hun smaak. Daarnaast dragen de medewerkers bordjes met hun eigen naam en de naam van hun favoriete artiest, waardoor je heel makkelijk tot een bijzonder gesprek komt met gasten. En als klap op de vuurpijl hebben we 53 memorabilia in het hotel: gitaren, kledingstukken en platina platen van bekende en minder bekende artiesten. Zo organiseren we rondleidingen langs de schoenen van Elton John en de jurk van Aretha Franklin.”

Jullie zijn in coronatijd geopend. Wat zijn jullie plannen nu er weer wat meer mogelijk is?
“Eigenlijk draaien we nu pas voor het eerst zoals we dit voor ogen hadden. De live optredens, een volgeboekt hotel, internationale gasten: dat dat eindelijk kan en mag, is voor ons de kers op de taart en daar genieten we en leren we vooral volop van.”

Wat betekent de Entree Award in de categorie Best New Hotel 100+ rooms voor jullie?
“Toen wij in 2019 vertelden dat we een Hard Rock Hotel zouden worden, viel half Amsterdam over ons heen. We hebben Amsterdammers er echt van moeten overtuigen dat we geen Disney-ficatie zijn met neonkleuren en schreeuwerige gitaren. We hebben het hotel juist heel mooi en subtiel ingericht en de stijl van voor de jaren 70 in ere hersteld. De marmeren trap is terug, de marmeren zuilen weer tevoorschijn gehaald vanachter het stucwerk. De lobby is mooier dan hij ooit is geweest. Dat zien de Amsterdammers nu ook. De Entree Award is echt een beloning: het bevestigt dat we bereikt hebben waar wij al sinds 2019 zo in geloven.”

Bron: ABN Amro

Publicatiedatum: