Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

RM investeert flink in haar winkelbeleving nu de consument er weer op uit kan om te winkelen

Op 24 maart is de heropening van de Rivièra Maison store Maastricht uitgebreid gevierd. Het iconische pand aan de Maas heeft een grootse renovatie ondergaan. Het pand is omgetoverd naar het nieuwe RM concept, met een compleet nieuwe en moderne look als eindresultaat. Eigenaar Henk Teunissen knipte samen met Wethouder Niels Peeters het lint door, de aftrap van het druk bezochte evenement én het feestelijke openingsweekend. 

De renovatie van de winkel ligt in lijn met de strategie van Rivièra Maison om nog meer in te spelen op de beleving van de consument. “Hoewel alles tegenwoordig digitaal gaat, willen mensen juist nog steeds een echte winkel ervaren en geïnspireerd worden”, zegt Henk Teunissen, oprichter en eigenaar van Rivièra Maison.  
Het merk richt zich op grotere winkels van 1000m2+, echte showrooms waarin de consument compleet wordt ondergedompeld in het merk. De nieuwe conceptstore in Maastricht biedt vijf verdiepingen met pure inspiratie. Extra services worden aangeboden zoals exclusieve, gepersonaliseerde cadeauverpakkingen, interieuradvies op maat en een lasermachine waarmee producten kunnen worden gepersonaliseerd met een tekst naar wens. Zaken als goede bereikbaarheid en gratis parkeren in de buurt, spelen tevens een belangrijke rol. Een ander goed voorbeeld van het nieuwe gezicht van Rivièra Maison is de winkel die vorig jaar werd geopend in de Mall of The Netherlands. "Het nieuwe winkelconcept doet het daar heel erg goed en is een belangrijk middel om een jonge doelgroep te bereiken’’, aldus Henk Teunissen.

Rivièra Maison gaat met de tijd en haar doelgroep mee, door kleinere winkels te sluiten en grotere winkels te openen, of te renoveren. "Goed om te weten is dat Rivièra Maison flink veranderd is", benadrukt Henk. "Waren we vroeger vooral bekend van onze landelijke, klassieke stijl, nu positioneren we ons als een veelzijdig, modern merk met een sterke merkbeleving."
De identiteit en daarmee de collecties van Rivièra Maison onderscheiden zich grofweg in drie woonstijlen: RM Classic, Industrieel (SoHo) en Modern Chic. "We zien dat de klassieke smaak van de consument verandert en de industriële stijl ook erg succesvol is onder onze klanten."

Storemanager van Rivièra Maison Maastricht, Ralf Sullot is zeer tevreden met de nieuw look and feel van zijn Conceptstore en hij is er van overtuigd dat deze renovatie een brede doelgroep aanspreekt, van een klassieke tot moderne smaak. ‘’Het is een enorme verandering, alleen het schitterende uitzicht is hetzelfde gebleven, de afgelopen weken waren een fantastisch proces om mee te maken, van de eerste bouwtekeningen tot het zetten van de puntjes op de i.’’

Meer informatie:
Rivièra Maison
www.rivieramaison.nl 

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer