Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Binnen 20 minuten stond ik buiten, niet 1 keer ben ik aangesproken'

Blissfluencer Karin Jansen heeft geen goed woord over voor winkelbezoek aan Eijerkamp

Karin Jansen heeft de vloer aangeveegd met haar bezoek aan Eijerkamp. De blissfluencer heeft er geen goed woord voor over. Dat schrijft ze in een social media-post. Haar kritiek lokte een reactie uit van de toekomstige directeur Fred van Beek, die op 1 april aan de slag gaat bij het familiebedrijf Eijerkamp Retail Groep.

"Beste heren Eijerkamp", begint blissfluencer Karin Jansen op social media, "gisteren reed ik dan 1,5 uur om jullie winkel te bezoeken. Ik had er zin in. Eerlijk is eerlijk: Ik ben niet van de massa maar heb me laten (ver)leiden door 35.000m2 'wooninspiratie' en door de belofte 'we staan met liefde voor je klaar.' Heerlijk efficiënt, daar hou ik dan wel van. Doel: Mijn nieuwe huis wordt bijna opgeleverd en daar hoort een nieuw interieur bij."


Karin Jansen.

Ze ging de draaideur door en een gastvrouw met een glimlach vroeg 'Wilde je even kijken?' "Ik kreeg meteen een error. Een gesloten vraag in de verleden tijd, wat was hier het juiste antwoord op? Ja dat wilde ik maar nu niet meer maar ik ben er nou toch? Nee ik wil niet kijken maar gewoon veel kopen?"

“Ik wil graag even rondlopen”, antwoordde ze. "Net zo nietszeggend als haar vraag want als rondlopen het doel was geweest liep ik toch liever buiten in die prachtige voorjaarszon? Iedere vraag verdient het antwoord wat hij krijgt. En de eerste koopkans liep zo weg."

"Ze liep rechts de winkel in en meteen was ik aan het zoeken hoe het hier werkt, meerdere paden, geen looproute, niet duidelijk waar te gaan zodat je álles ziet, dus ik liep maar wat rond. Ik ben meer medewerkers dan klanten tegengekomen, te herkennen aan hun rode opgespelde bordje en een kop thee in de hand, druk in gesprek met een collega. Had ik ook wel zin in gehad misschien? 

Binnen 20 minuten stond ik buiten. Niet één keer ben ik aangesproken. Niet één keer heeft Eijerkamp mij aangenaam verrast, integendeel. De merken die ze voeren zijn overal te krijgen dus waarom zou je 1,5 uur rijden op een dag dat de benzine zijn recordhoogte heeft bereikt om niet eens opgemerkt te worden. Om mijn geld niet uit te WILLEN geven. Dat is toch bijzonder? Op de weg terug dacht ik: hoe kan ik deze MISS-stap (voor beiden) omzetten in een BLISS-stap, want dat is nou net waar IK voor sta.

Lieve mensen van Eijerkamp, ik sta wel met liefde voor júllie klaar. Laten we deze MISS-STAP omzetten in een BLISS-STAP zodat onze middag niet voor niks is geweest. Ik bied jullie hele team gratis een BLISS as a VIP-BOOST aan. Jullie hebben letterlijk alles in huis", besluit Karin.

Reactie nieuwe CEO
Haar post leverde de nodige reacties op, waarvan die van Fred van Beek (foto) de meest opvallende is. Hij is nu nog werkzaam bij Unilever Benelux, maar binnenkort gaat hij als CEO aan de slag bij het bijna 94-jarige familiebedrijf Eijerkamp Retail Groep. Daar wordt hij verantwoordelijk voor de Eijerkamp woonwinkels, Trendhopper vestigingen, designwinkel CILO, citystore LOTS en online platform Eijerkamp.nl. Van Beek schrijft: "Beste Karin, allereerst dank voor je bezoek aan ons bedrijf. Jammer en natuurlijk teleurstellend dat je hier niet het juiste gevoel aan hebt overgehouden. Gelukkig spreek ik al dagelijks veel mensen die dit goede gevoel bij Eijerkamp juist wel hebben. Zoals je aangeeft ga ik zelf 1 april a.s. bij dit mooie familiebedrijf van start. Als je me even de tijd geeft het bedrijf te leren kennen praat ik daarna graag met je verder en sta ik altijd open om te leren en waar mogelijk e.e.a. verder te optimaliseren."

Voor Karin een kans voor open doel. "Hartelijk dank voor de reactie. Kan ik zeer waarderen. Graag!
Alle succes en plezier de komende tijd, het is een prachtig bedrijf met veel potentie. Daarom raakte het mij ook en ontstond mijn aanbod, puur vanuit oprechte intenties. Over de vorm zijn de meningen wat verdeeld :-)."

Bron: Karin Jansen

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer