Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"We zetten een nog stevigere basis neer om door te kunnen gaan naar de volgende fase"

Living en lifestyle groothandel Mars & More zet 2022 in teken van de drie D's

"We geloven heilig in omnichannel, dat blijven we ook doen. Als Mars & More zijn we inmiddels uitgegroeid tot een luxury & living lifestyle merk in home decoration. Daarmee hebben we een onderscheidende positie in de markt, waarbij we ons eigen plan trekken. We gebruiken hoofdzakelijk natuurlijke materialen en hebben ook duidelijk een eigen stijl. Bij ons tref je geen kopieën aan. We zullen ook nooit met hypes meelopen", zegt Frans Lenting stellig. Hij is sinds een half jaar Sales & Marketing Manager bij Mars & More b.v. in Zwolle. De onderneming heeft op weg naar een verdere professionalisering het jaar 2022 in het teken gezet van de drie D's: doorgroeien, data en duurzaamheid.


Frans Lenting met rechts directeur en oprichter Dick van Raalte.

Snelle levertijden
"Het is een groot voordeel dat we als bedrijf direct uit voorraad leveren. Snelle levertijden zorgt voor rust bij de klant", weet Frans Lenting, die voorheen in de modebranche werkte en veel overeenkomsten ziet in de producten van Mars & More. "Ook hier draait het om kleur, trends en het juiste aanbod. Ook hier zetten we in op stijlvolle productgroepen.
We brengen de natuur terug bij de mens. Vanaf het begin is het label Back2Nature het uitgangspunt geweest van alle collecties. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van natuurlijke materialen zonder aan kwaliteit en functionaliteit in te leveren. Iedereen roept dat hij duurzaam bezig is, maar omwille van de winst worden kwaliteitsproducten nogal eens tekort gedaan. Dat doen wij dus niet! Het is niet voor niets dat onze klanten vrijwel geen retouren of klachten ontvangen van eindgebruikers", aldus Frans.

Durven te groeien
Mars & More heeft 2022 in het teken gezet van de drie D's: doorgroeien, data en duurzaamheid. "We realiseren jaarlijks een mooie groei, maar als bedrijf moet je ook durven te groeien. Vandaar dat we nu investeren in het optimaliseren van processen en het verder professionaliseren van de organisatie. We maken een kwaliteitsslag, waarbij we het niveau op alle vlakken nog hoger willen trekken. Het moet nóg mooier en het moet nóg beter. We willen enorm klantgericht bezig zijn, dan krijg je vanzelf ook de waardering van je klanten", weet Frans.
De tweede D staat in het teken van data. "We verzamelen steeds meer informatie voor klanten: welk product loopt goed, nog meer productinformatie etc. Het gaat nu en in de toekomst om data, data, data. Daar leggen we dus ook de focus op."
De derde D staat voor duurzaamheid. "Binnen ons bedrijf staat duurzaamheid altijd al hoog aangeschreven, maar we kijken nu ook naar de verschillende afdelingen, hoe we duurzaamheid kunnen verzilveren. Want je hoeft niet altijd de auto te pakken om een Duitse klant te ontmoeten, dat kan ook heel goed via Teams. Verder vragen we ons bij alle producten af of het qua duurzaamheid nog beter kan. Met deze drie D's zetten we een nog stevigere basis neer van Mars & More om door te kunnen gaan naar de volgende fase."

Acht showrooms
Los van de omzetgroei heeft Mars & More de coronaperiode goed doorstaan. Er werd een extra pand betrokken om de capaciteit te kunnen vergroten. Daarnaast telt het bedrijf inmiddels al acht showrooms door heel Europa. De zogeheten cash en carry's blijken een schot in de roos te zijn. Ondernemers kunnen onder meer terecht bij TICA Trends & Trade in Aalsmeer en Venlo, Trademart Brussel, Van Remoortel Belsele en de Blumenbörsen in Ahrensburg, Prien, Luzern & Zurich. Verder zijn samenwerkingen aangegaan met agenten en distribiteurs in Italië, Hongarije, Spanje, Portugal en Engeland. 

"De afgelopen tijd heeft ons geleerd dat we niet afhankelijk moeten zijn van grootschalige events zoals beurzen", zegt Dick van Raalte, die tijdens het interview met Frans even gedag komt zeggen. "Vandaar dat we een nieuwe strategie ingezet hebben waarbij de positie van Mars & More verstevigd is op alle cash & carry’s door Europa. Wij zien deze cash & carry’s steeds meer als showroom of beursstand. Ik vraag me af of een beurs nog wel voldoende toegevoegde waarde heeft."

Buitencollectie
Mars & More heeft een basiscollectie, daarnaast ontwikkelt het continue producten die passen bij het jaargetijde. Klanten hoeven hierdoor ook geen groot gedeelte van de collectie te orderen of te pre-orderen.
Nieuw is de buitencollectie kussens, gemaakt van katoen met een duurzame coating die waterafstotend is. Frans: "Het blijkt nu al een succesvol nummer te zijn. Steeds meer huishoudens verlengen hun woonkamer naar buiten, daar zijn we met deze outdoor collectie op ingesprongen."



Webshop
Al meer dan tien jaar beschikt Mars & More over een webshop, gericht op de B2B-doelgroep. Momenteel wordt hard gewerkt om de website er visueel nog aantrekkelijker te laten uitzien, want het is wel de etalage van het Zwolse bedrijf waarbij productfotografie en sfeerfoto’s erg belangrijk zijn. "Klanten kunnen straks nog sneller en eenvoudiger producten bestellen."

Kortom, op alle fronten zet het uit 30 werknemers bestaande team van Mars & More stappen naar een volgend level. "Ons einddoel is en blijft happy klanten", zegt Frans.
"Ik zie de toekomst van ons bedrijf zeker zonnig tegemoet", vervolgt Dick. "Al blijft het wel moeilijk om aan voldoende gekwalificeerd personeel te komen. Maar ik klaag niet, we hebben nu een team met enkel gemotiveerde mensen. Zij hebben stuk voor stuk passie voor de branche en ook de serviceverlening hoog in het vaandel staan", besluit hij meer dan tevreden.

Meer informatie:
Mars & More
Voltastraat 30‑32
8013 PM Zwolle
Facebook | LinkedIn | Instagram 
www.marsmore.nl 
sales@marsmore.com