Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rogier Uivel van TICA over eerste Look, Feel & Buying Days:

''Aanbod verfraaien door veranderingen toe te passen, waarbij beleving centraal staat''

Het was niet de allereerste keer dat er een evenement op deze schaal werd gehouden bij TICA Trends & Trade en toch was het wel de aftrap van een nieuwe, professionelere aanpak. En dat was bij de ingang in Aalsmeer te zien. De professionele bezoekers werden feestelijk onthaald en welkom geheten met een hapje en drankje. ''De wauw-factor, daar gaat het om bij deze Look, Feel & Buying Days,'' volgens adjunct directeur Rogier Uivel en manager concept Pierre Corneille.


Links Pierre Corneille met Rogier Uivel.  

De Look, Feel & Buying Days zijn een 2-daags evenement met een hoog beurs karakter, gefocust op inspiratie en beleving maar dan nog steeds vanuit de Cash&Carry gedachte. Op 4 & 5 februari in Venlo en 11 & 12 februari in Aalsmeer vonden de Look, Feel & Buying Days plaats, waar de professionele bezoekers de nieuwste collecties van het komende seizoen konden inkopen, inspiratie konden opdoen en deel konden nemen aan inspirerende kennissessies. Volgens Rogier werd er enthousiast op gereageerd door de vele bezoekers. ''De interieurprofessionals moeten de wauw-factor krijgen en deze mee naar huis nemen, zodat ze vervolgens weer snel een volgend bezoek plannen", geeft hij aan.

Tijdens het tweedaagse evenement werden bezoekers geïnspireerd, leuke acties gehouden en konden ze enkele exposanten zelf spreken die in hun stand aanwezig waren. ''Door het hele pand stond wat te gebeuren. In Aalsmeer werden op de eerste verdieping lezingen gehouden en werden de bezoekers verrast met heerlijke versnaperingen. Het is een nieuwe formule in ontwikkeling voor TICA Trends & Trade, dus de organisatie en exposure hiervan moeten nog groeien. Dit waarborgen wij door steevast aan de hand van feedback die we na deze dagen krijgen optimalisaties door te voeren''

Nieuwe hal
Wat opvalt is dat de TICA Trends & Trade in Aalsmeer een flinke metamorfose heeft ondergaan. Meerdere exposanten hebben hun showroom flink vergroot, waaronder Kersten, Diga Colmore en Lifestyle Home Collection. ''Er is goed nagedacht over de indeling van de showroomplekken. Zo ontstaat er een verscheidenheid en dynamiek in de wandelgangen. We willen het aanbod verfraaien door veranderingen toe te passen. Beleving staat namelijk centraal!'' aldus Pierre.

Ook is de nieuwe hal in gebruik genomen op de benedenverdieping. Pierre: ''Het is belangrijk dat er een mooie presentatie te zien is op het front, en daarachter de voorraad te vinden is. De laatste tijd is er flink verbouwd en is er ook meer ruimte gecreëerd op de bovenverdieping. Hierdoor is het assortiment op die etage verder uitgebreid met unieke (maatwerk)meubels, horecabenodigdheden, vloeren, woontextiel en lifestyle items.''

Uitbreiden
TICA Trends & Trade in Aalsmeer en Venlo zijn de grootste B2B lifestyle inkoopcentra van Nederland voor professionals in de home-, gift-, garden- en fashionbranche uit Europa. Beide inkoopcentra beschikken over een inkoopruimte van 20.000 m2 vol inspiratie waar meer dan 300 leveranciers hun meer dan 800.000 verschillende producten presenteren onder één dak. Verder valt onder de paraplu van het moederbedrijf PW Markets, de Tica Concept Store in Venlo van 1800 m2 en onlangs is de digitale marktplaats, Tica online, succesvol gelanceerd.

Van 2021 tot en met 2025 wordt de focus gelegd op het uitbreiden van Tica Trends & Trade naar meerdere landen in noordwest Europa. Dit zijn in fase 1 Duitsland en België ''Deze uitbreiding begint met het betreden van de digitale markten in deze specifieke landen, daarna gaan we filialen openen.''

Meer informatie:
TICA trends & trade Aalsmeer en Venlo
[email protected]  
[email protected]  
www.tica.nl  

Gerelateerde artikelen → Zie meer