"Wanneer je retailers vraagt om te investeren in digitalisering, zul je merken dat een groot deel van hen het misschien wel kan, maar er eigenlijk niet echt op zit te wachten." Dat zegt Joost Brugmans (zie foto) in een interview met De Ondernemer. Volgens de ceo van Orderchamp zijn ze over het algemeen ook veel liever bezig met de creatieve aspecten van hun vak. "Logisch, want daar ligt nu eenmaal hun kracht. Ik ben echter van mening dat je als moderne ondernemer minstens een social media account moet hebben waarop je je producten aanbiedt. Of een eigen website. Desnoods een online uithangbord. Techniek maakt je leven zoveel makkelijker. En om die boodschap zo krachtig mogelijk de wereld in te sturen, hebben wij voor een rebranding gekozen", vertelt hij aan redacteur Robbert Daalder van De Ondernemer.
Brugmans vertelt verder dat zijn bedrijf tot voor kort te boek stond als een digitale marktplaats die merken en retailers bij elkaar brengt. "Sinds de start hebben we een B2B-marktplaats gecreëerd om winkels het meest unieke assortiment te kunnen bieden, een software suite neergezet waarop merken hun eigen klanten kunnen beheren, is er een kredietprogramma voor retailers waarmee ze later kunnen betalen terwijl wij ervoor zorgen dat de merken direct uitbetaald krijgen en we kunnen integreren met zo’n beetje alle softwaresystemen die er maar zijn."
Lees hier het complete artikel