De sociaalnetwerksite Pinterest komt met Try On for Home Decor, een nieuwe manier om met augmented reality te winkelen aan de hand van de interieurinspiratie die bezoekers op Pinterest vinden. Deze nieuwste AR-technologie van Pinterest stelt Pinners in staat om items van Amerikaanse retailers zoals Crate & Barrel, CB2, Walmart, West Elm en Wayfair virtueel in hun huis te plaatsen met behulp van de Pinterest Lens-camera, en te proberen voordat ze kopen.
Pinterest is een site dat functioneert als digitaal prikbord. De gebruiker kan over het hele web afbeeldingen pinnen en vervolgens op een van de aangemaakte 'borden' bewaren om later te proberen of te kopen. 
"Miljoenen Pinners komen elke maand naar Pinterest om interieurinspiratie te zoeken en te shoppen. Try On for Home Decor brengt de offline winkelervaring online om Pinners te helpen nieuwe producten in hun ruimte te visualiseren en naadloos van inspiratie naar realisatie te gaan, rechtstreeks vanaf hun telefoon", meldt Pinterest.
"Omdat mensen vroeg in hun besluitvormingsproces naar het platform komen om te winkelen, helpt Try On hen te evalueren en te vinden wat goed voor hen is. Try On for Home Decor wordt mogelijk gemaakt door Lens en volgt de lanceringen van Try On voor lippenstift en oogschaduw. De virtuele woondecoratie-ervaring wordt live gelanceerd via meer dan 80.000 winkelbare pins."
Meer informatie:
Pinterest
www.pinterest.com