Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Living27 slachtoffer van BOOS (Tim Hofman)': "We zijn ten onrechte gecriminaliseerd"

Niet alleen The Voice of Holland ligt onder vuur door het YouTube- programma BOOS, van Tim Hofman. Ook Hessel de Jong heeft het zwaar te voorduren. De eigenaar van onder andere Living27 is in december openlijk neergezet als oplichter. Nu doet de ondernemer zijn verhaal in de lokale krant van Haren. Hessel, die online meubelen verkocht, baalt ervan dat hij als oplichter is weggezet en voelt zich geschoffeerd.


Hessel de Jong en Tim Hofman in discussie over de bedrijfsvoering van Living27.

Haren de Krant heeft inzage gehad in de klachtendossiers en in de briefwisseling met gedupeerden en er is voor hen maar één conclusie mogelijk: Hessel de Jong is ten onrechte gecriminaliseerd door de nogal opgewonden pratende Tim Hofman. De redactie van de krant heeft navraag gedaan bij BOOS, maar die wilde alleen schriftelijk reageren.
“Dit is laster en smaad”, zegt de Harense ondernemer achteraf. Maar excuses van BOOS komen er niet, ook al lijken ze dus fout te zitten, concludeert de redactie.



Tijdens de verhitte discussie tussen Tim en Hessel betrok de eigenaar van Living27 destijds meubelgroothandel De Eekhoorn bij het verhaal. Hij zei het volgende over de leveranciers. "De directeur van De Eekhoorn, meneer de Smit, die heeft in totaal naar 180 klanten een mail verstuurd dat zij niet verantwoordelijk zijn en dat ze naar het CBW moesten." 

Reactie de Eekhoorn
Wonen360 vroeg De Eekhoorn om een reactie en ontving het volgende statement van directeur Jos de Smit: "Onze kredietmaatschappij is naar onze mening het afgelopen jaar zeker niet strenger geworden. In het geval van Living27 betrof het ook geen intrekking van de limiet. Living27 verkocht nagenoeg al onze artikelen via dropshipment. De consumenten betaalden via de webshop van Living27 vooruit en Living27 hoefde ons pas te betalen nadat wij geleverd hadden aan de consument."

De Smit vervolgt: "Omdat de tijd tussen het ontvangen van het geld en het moeten betalen langer duurde vanwege de soms langere levertijden zorgde dat alleen maar voor een hogere liquiditeit bij deze firma. Toch liepen de betalingsachterstanden steeds verder op en werd het bedrijf insolvabel. Wij hebben onze vorderingen daarop overdragen aan onze kredietmaatschappij. Het dossier kent helaas alleen maar verliezers: de consumenten, het personeel, de eigenaar van Living27, de leveranciers en de kredietmaatschappij. Wij hebben jarenlang goed zaken gedaan met Living27 maar als de schulden alleen maar oplopen dan ligt een faillissement helaas op de loer."



Bron: Haren de Krant

Publicatiedatum: