Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Emma opent flagshipstore in Shanghai

Begin dit jaar opende Emma haar eerste flagshipstore ter wereld in Shanghai. De winkel is de volgende uitbreidingsstap van het bedrijf in China en maakt deel uit van zijn expansiestrategie in Zuidoost-Azië. De aanwezigheid op de beste locatie in het centrum is bedoeld om de naamsbekendheid te vergroten en is een noviteit in heel China met een geïntegreerd Experience Center en Sleep Lab.

Sinds de marktintroductie van het direct-to-consumer slaapmerk Emma in China in 2018, volgde in januari 2021 een kantoor in Shanghai. Inmiddels sturen 35 medewerkers vanuit de locatie de activiteiten van het bedrijf uit Frankfurt in China aan. Aangezien naamsbekendheid een grote invloed heeft op de aankoopbeslissingen van Chinese consumenten, was de volgende stap het toevoegen van een aanwezigheid ter plaatse aan de online business. De eigen Emma-winkel van het bedrijf geeft klanten de mogelijkheid om het merk en de producten te leren kennen en uit te proberen. In lijn met haar omnichannel-strategie speelt Emma via verschillende kanalen in op klanten en hun behoeften. Na een planningsproces van negen maanden werd op 5 januari 2022 's werelds eerste flagshipstore voor het internationale slaapmerk geopend door Milton Han, Head of Retail China bij Emma.

Merkbekendheid
Manuel Müller, oprichter en directeur van Emma – The Sleep Company, zegt: “China is uitgegroeid tot een van 's werelds grootste markten voor slaapproducten. De markt is sterk gefragmenteerd, maar biedt ons een enorm groeipotentieel: Chinese consumenten verbeteren continu hun kwaliteit van leven. Gezondheid en slaap zijn daarbij essentiële onderdelen.”

Milton Han zegt over de eisen die klanten stellen aan het aankoopproces van nieuwe slaapproducten: "Chinese klanten staan ​​erg open voor nieuwe producten en hechten veel belang aan productkwaliteit. In vergelijking met Europese consumenten spelen klantervaring en klantenservice een nog grotere rol. Daarnaast vertrouwen Chinese consumenten bij het kopen van producten vaak meer op vertrouwde aanbevelingen, zoals van familie en vrienden. De opening van een flagshipstore met innovatieve ervaringen was dan ook een logische stap om vertrouwen te creëren door een lokale aanwezigheid en om de naamsbekendheid in China te vergroten.”

Bron: Moebelmarkt


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven