Bruno Lippens, medeoprichter Living Objects & Furniture:

"Mikken op interieurstukken met tijdloos karakter die trends overstijgen"

Na de succesvolle introductie van het merk in 2021, belooft 2022
druk te worden voor Living Objects & Furniture: de lancering van de nieuwe website begin januari, de uitbreiding van de bestaande collectie met nieuwe indoor- en decoratie producten én de voorstelling van de nieuwe outdoor collectie.

Living Objects & Furniture volgt niet het klassieke patroon van lente- of najaarscollecties. “We mikken op interieurstukken met een tijdloos karakter die trends overstijgen en gaan voluit voor duurzaamheid waar elke liefhebber van huisinrichting voor staat te springen”, aldus Bruno Lippens, één van de twee oprichters. “En het mooiste bewijs is er: we bereikten al heel snel een aantal early adopters die onze producten al goed verkopen.”



Early adopters
Het merk blijft bij het uitbouwen van de collectie trouw aan haar werkwijze en gebruik van materialen. “Massaproductie laten we bewust links liggen en we produceren alles bij kleinere ateliers in Europa. Gezien het overweldigende succes van de eerste collectie bij een paar selecte dealers en early adopters, zagen we ons genoodzaakt ons netwerk van productie ateliers uit te breiden. We kunnen hierbij gelukkig terugvallen op een zeer uitgebreid internationaal netwerk en dankzij de jarenlange kennis van Bruno en mezelf slagen we erin de kwaliteit te blijven garanderen aan correcte retail prijzen.



Filosofie
"We blijven steeds trouw aan onze filosofie en visie: onze ateliers worden nauwgezet geselecteerd op basis van de hoogste kwaliteitseisen qua materialen en op basis van hun ambachtelijke knowhow. We kiezen doelbewust voor een samenwerking met lokale
familiebedrijven, die de artisanale knowhow combineren met ultramoderne technologie.Zij begrijpen onze filosofie en visie en kunnen de flexibiliteit aanbieden die we vragen voor onze klanten”, vervolgt Loïc.



Personalisatie
Living Objects & Furniture onderscheidt zich van de andere door niet te mikken op standaard modellen, materialen & collecties. En daarbij is ook personalisatie een belangrijk gegeven: ruim 80 procent van de collectie kan zelf samengesteld worden qua kleur, materiaal en afwerking. Dit blijft uiterst belangrijk, ook voor toekomstige accessoires en meubelen. Hierdoor kan de winkelier een volledig eigen collectie samenstellen, waar zowel de high-end meubel- en decoratiewinkels als de betere interieurarchitecten dankbaar gebruik van maken. Het gebruik van enkel de ‘&’ op onze producten pusht de anonimiteit in de verkoop en beschermt de winkelier tegen het internetshoppen.



Collectie 2022
In de collectie van 2022 wordt verder geborduurd op high-quality producten met een hedendaagse en timeless karakter. Getuige daarvan is de eerste poef. We laten bewust de vierkante of ronde vorm links liggen, daarvan zijn er op de markt voldoende te vinden.

"We zijn op zoek gegaan naar een speciale maar tegelijk easy & catchy form, met nét dat tikkeltje meer. Deze poef wordt in België met de hand gemaakt in een gespecialiseerd atelier en is beschikbaar in zowel een in- als outdoor versie. Voor indoor gebruik wordt hij gemaakt uit berken multiplex, waar voor outdoor bestemming de karkas bestaat uit 100% betonplex, de vulling gemaakt is van outdoor foam en inox nietjes gebruikt worden."

Living Objects & Furniture brengt ook als eerste in België een 100% outdoor velours op de markt, samen met een 100% outdoor plaid, gemaakt uit solution dyed acrylic en bestand tegen weer en wind, maar met de feeling van een kasjmier plaid. Zo kan deze plaid je ook ’s winters binnenshuis aangenaam warm houden.

Meer informatie:
Living Objects & Furniture
sales@livingof.be
www.livingof.be


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven