Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rob en Stijn Lowiessen zijn niet alleen vader en zoon, maar ook collega's

Vader Rob (60) en zoon Stijn (28) Lowiessen werken allebei bij Ahrend, de één natuurlijk al wat langer dan de ander. Ze spreken samen over hun tijd bij Ahrend, hoe het bedrijf al vroeg een grote rol speelde bij beiden en wat ze in die tijd van elkaar hebben geleerd.


Vader Rob (60) en zoon Stijn (28) Lowiessen.

Zijn jullie carrières binnen Ahrend vergelijkbaar?
Rob: "Nou, ik werk nu al meer dan 42 jaar bij Ahrend. Ooit begon ik in het magazijn en sindsdien heb ik zo’n beetje alles binnen het bedrijf gezien en gedaan: van de kantoorartikelen tot het meubilair en van verkoopleider tot mijn huidige functie als salesmanager. Ik heb gewerkt voor een familiebedrijf, een beursgenoteerd bedrijf… Ja, je kunt wel zeggen dat ik alles heb gezien."

Stijn: "Voor mij is dat natuurlijk anders, ik werk hier nu bijna vijf jaar. Maar ik kom mijn hele leven al bij Ahrend. Vroeger ging ik mee met de vestigingsmonteur. In zomervakanties hielp ik opruimen in het magazijn, ik heb nog vakantiewerk gedaan bij logistiek & service. Het is me met de paplepel ingegoten, thuis kwamen vaak Ahrend collega’s en ging het vaak over werk. Ik ben hier uiteindelijk begonnen op de binnendienst. Dit was een ontzettend leuke en leerzame tijd. Maar ik wilde graag op pad en heb toen een kans gekregen bij de buitendienst, waar ik nu als accountmanager bij Zorg & Onderwijs zit."

Hoe is het om met twee generaties bij hetzelfde bedrijf te werken? Wat leren jullie van elkaar?
Rob: “Hij zit hier niet omdat ik hier zit, laat ik dat vooropstellen. Ik wilde ook niet zijn directe leidinggevende zijn. Dat moest heel eventjes en ging ook prima, maar het is goed dat we nu in andere teams zitten. Van collega’s hoor ik weleens dat onze humor op elkaar lijkt. Dat is wel mooi. Stijn helpt me zo nu en dan met wat digitale zaken, daar heb ik veel aan, het maakt het werk toch allemaal wat gemakkelijker.”

​Stijn: “We kunnen ons werk en privé heel goed scheiden en hebben op dagelijkse basis niet zoveel met elkaar te maken. Ik ben hier niet gekomen omdat mijn vader al bij Ahrend werkte, al had ik als kind natuurlijk al wel een binding met het bedrijf. Wat ik van hem heb geleerd is dat alles uiteindelijk goedkomt. En we kunnen goed met elkaar sparren, maar beseffen allebei ook dat we door ons leeftijdsverschil gewoon een andere werkwijze hebben. De lessen zitten toch vooral in het delen van ervaring.”

Welke projecten blijven jullie je herinneren?
Rob: “Iets dat bij mij nog vers in geheugen staat is de verhuizing van Ohra naar het nieuwbouw kantoor. Dat pand hebben wij toen helemaal ingericht, dat was geweldig mooi. En ook klanten als Witteveen+Bos, die we inmiddels wel drie of vier keer van een nieuwe inrichting hebben voorzien, blijven me heel erg bij. Je krijgt echt een band met de bedrijven en contactpersonen.“

Stijn: “Voor mij was dat het Atlasgebouw van de TU Eindhoven. Het was het eerste project waar ik van de tender tot de oplevering aan meewerkte. We moesten en zouden dit goed afronden, en dat is gelukt. Op dit moment zijn we bezig met de bibliotheek van de TU Delft. De Kegel is hét gebouw van de campus, waar alles op maat voor moet worden gemaakt. Het is een intensief traject, met een externe architect, onze architect, projectmanagement, customer service, monteurs… Het is het ultieme teamgevoel. Dat voel je echt.”

Hoe belangrijk is dat teamgevoel?
Stijn: “Samenwerken is een van de leukste dingen om te doen. De sleutel is goed communiceren. Als je goed communiceert, kom je heel ver. En bij communiceren hoort ook goed luisteren, naar wat een klant écht wil, bijvoorbeeld. Je moet openstaan voor elkaar.” 
 
​Rob: “Daar geloof ik ook heel sterk in. Iedereen doet alles op zijn eigen manier, maar zolang je van elkaar dúrft te leren kom je heel ver. Ik ben van de oude stempel, heb alles op papier geleerd. Nu leer ik van jonge mensen hoe ik met de techniek van nu om moet gaan. Maar daar heb ik me wel kwetsbaar voor op moeten stellen. Als een ander ergens beter in is, dan moet je daar naar willen luisteren. Dan leer je zo ontzettend veel.”

Welk gevoel roept Ahrend bij jullie op?
Rob: “Ik ben vooral heel trots en dankbaar dat ik bij Ahrend de kans heb gekregen om mezelf zo te ontwikkelen. 42 jaar bij dezelfde werkgever werken is niet niks, maar Ahrend is altijd in beweging, we zijn nooit in het oude blijven hangen. In goede en slechte tijden werken we hard en we komen áltijd beter uit die mindere tijden. Dat maakt me trots.”

​Stijn: “Trots en blijdschap, ja. Het maakt me trots als je bij een klant meerwaarde hebt kunnen laten zien en de klant hier ontzettend blij mee is. Wanneer je met je team een grote order binnenhaalt en het traject dat daarbij hoort goed afrondt, dan is dat geweldig. Samen kom je nu eenmaal tot de mooiste dingen.”

Meer informatie:
Ahrend
Laarderhoogtweg 25
1101 EB Amsterdam
+31 (0)88 006 0000
www.ahrend.com

Publicatiedatum: