Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

1,5 meter cheque goed voor 1800 Droomdagen

Vorig jaar heeft Auping Het Vergeten Kind geholpen met de realisatie van Hotel Heppie door de volledige slaapinrichting te doneren uit de opbrengst van onze Black Friday campagne. Dit jaar geeft het bedrijf opnieuw een positieve impuls. "Want door het jaarlijkse Black Friday koopcircus zou je bijna vergeten welke dingen écht belangrijk zijn", geeft het bedrijf aan in een persbericht.

Daarom doneert Auping nu uit de opbrengst van de campagne aan Het Vergeten Kind het bedrag dat nodig is om Droomdagen te organiseren voor kinderen. Een Droomdag is een dag kinderplezier in een pretpark, dierentuin, museum of ander uitje, volledig verzorgd, inclusief vervoer, entree en wat lekkers te eten en te drinken. Zo maken kinderen overdag mooie herinneringen waardoor ze ’s nachts rustiger kunnen slapen.


Op 22 december 2021 reikte Hans Kokkeel, Sales Directeur Auping Nederland, een 1,5 meter cheque met 1800 Droomdagen uitgereikt aan Jeroen van Woudenberg van Het Vergeten Kind.

Auping laat weten dat de reacties op het initiatief hartverwarmend en positief waren. De eindstand is nu bepaald en ze komen uit op 1800 Droomdagen die ze cadeau geven aan Het Vergeten Kind. De Droomdagen worden georganiseerd in onder andere het feestelijk verlichte Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem zodra dat weer mogelijk is.

"We wensen alle kinderen plezierige dagen en we zijn alle Auping fans die hebben bijgedragen zeer dankbaar dat we dit grote gebaar kunnen maken. En dat doen we met liefde. Want elk kind moet zacht kunnen slapen vinden wij."

"We zijn Auping ontzettend dankbaar voor dit geweldige initiatief", aldus Jeroen van Woudenberg. Juist december hoort voor het hele gezin een feestelijke maand te zijn. Helaas geldt dit allerminst voor heel veel kinderen in ons land. "Dankzij Auping kunnen wij hen lichtpuntjes brengen en creëren we een fijne, positieve herinnering."

Over Het Vergeten Kind
Duizenden kinderen in Nederland krijgen niet de kans om kind te zijn, doordat ze worden ingesloten door zorgen, problemen en traumatische gebeurtenissen. Het Vergeten Kind zet zich in voor deze kinderen. Dat doet de stichting door te strijden voor een stabiele, liefdevolle omgeving waar zij zich goed kunnen ontwikkelen. En door het geven van positieve ervaringen met echte aandacht, zodat ze zich gezien en gesteund voelen en ze weer zelfvertrouwen krijgen.

In de vakantieperiodes hebben veel kwetsbare kinderen weinig om naar uit te kijken. Want vaak zit een vakantie of een uitje er niet in voor deze kinderen. Zij kunnen hun thuissituatie vol problemen en zorgen niet even ontvluchten. Daarom organiseert Het Vergeten Kind het hele jaar door vrolijke activiteiten voor hen, waarbij ze weer even ‘gewoon’ kind kunnen zijn. Tijdens zo’n dag kunnen zorgen plaats maken voor een glimlach en positieve herinneringen. Dat is van noodzakelijk belang, want positieve herinneringen dragen bij aan de mentale veerkracht om beter om te kunnen gaan met moeilijke situaties thuis. En dat hebben deze kinderen juist hard nodig. Even onbezorgd kind zijn.

Meer informatie:
Auping
www.auping.com

Publicatiedatum: